Seceta scoate la iveală probleme grave ale infrastructurii din România. După ce nivelul râului care trece printr-o comună din Timiș a scăzut, localnicii au descoperit că podul din beton pe care trec zilnic e susținut doar de niște scânduri.Luate la întrebări, autoritățile responsabile au spus că nu există bani să-l repare, dar nici nu pot să oprească circulația.
Pericol iminent, astfel definesc autoritățile din localitatea Parța, județul Timiș, podul din beton care nu a fost reabilitat niciodată din punct de vedere al structurii de rezistență. Podul a fost construit în anul 1955 - această dată este oferită cu aproximație de oficialii locali, pentru că nu există documentație specifică - iar în acest moment a ajuns într-o stare avansată de degradare.
În decurs de șapte ani au fost făcute mai multe cereri de către Primăria Parța către Consiliul Județean, pentru a avea în vedere consolidarea acestui pod. În acest timp s-au făcut și două expertize tehnice ale podului, care au arătat starea avansată de degradare. Acum, seceta a scos la iveală pericolul. Se vede cu ochiul liber că ambele picioare ale podului sunt extrem de degradate, iar apa a erodat structura de rezistență.
Autorițățile mai spun că în acest moment circulația nu poate fi oprită, pentru că este un pod destul de trazitat. Sigurul lucru care s-a putut face a fost introducerea unei restricții de tonaj. Vor fi și controale ale poliției pentru a se asigura că TIR-uri sau camioane nu vor tranzita podul, mai spun oficialii locali. De asemenea, autobuzele au fost înlocuite cu microbuze, pentru a nu pune în pericol călătorii. Autoritățile locale au cerut prin programul "Anghel Saligny" aproximativ 55 milioane de lei pentru construirea unui pod nou, lângă cel vechi.
La începutul lunii iunie, o persoană a fost rănită după ce podul de la Luțca de peste Siret, din județul Neamț s-a prăbușit. Construcția fusese reabilitată în noiembrie 2021, iar în momentul prăbușirii pe acolo treceau un camion și o autoutilitară.
Editor : A.A.