De aproape două luni, zeci de români reclamă, zi de zi, nereguli în combaterea crizei sanitare. Lipsa măștii de protecție acolo unde purtarea este obligatorie, petreceri cu prea mulți invitați, lipsa dezinfectanților în anumite spații comerciale sunt cele mai frecvente situații reclamate la linia verde special înființată.
Operator Tel Verde: Perfect! OK! Noi o să vă redirecționăm către centrul județean, iar ei o să trimită un echipaj, să vadă dacă se confirmă ce ați constatat dumneavoastră și să aplice măsurile care se impun.
Polițist: Doamna ce reclamă?
Operator Tel Verde: Nerespectarea... pe strada Cameliei, nu se poartă masca de protecție.
Bogdan Ocnaru, jurnalist Digi24: În aceeași clădire a CNSU funcționează și Tel Verde, un număr unic la care oamenii din întreaga țară pot să sune și să sesizeze diferite nereguli pe care le văd, fie în spațiile publice deschise, acolo unde se poartă mască, fie în localuri, în transportul în comun sau în magazine. Tot timpul, la aceste două telefoane răspund doi oameni, sunt reprezentanți ai Jandarmeriei Române și ai Poliției Române.
Tel Verde funcționează de 52 de zile
Nereguli reclamate: nepurtarea măștii, nerespectarea distanței, lipsa dezinfectanților. Zeci de sesizări pentru suspecți de COVID-19
Operator Tel Verde: Alo, alo? Mă auziți? Vorbiți mai tare, vă rog! Nu este nicio doamnă aici!
Bogdan Ocnaru, jurnalist Digi24: Acest serviciu funcționează din ziua de 4 iulie. De atunci și până acum s-au primit aproape două mii de apeluri, media zilnică e de 40 de apeluri. Din păcate există foarte multe situații în care oamenii sună degeaba. Spre exemplu, un om din țară, de fiecare dată când apelează, dacă nu îi răspunde o voce de femeie, închide.
Sesizările întemeiate, redirecționate către Poliție. 20% din sesizările primite s-au confirmat.
Editor web: Liviu Cojan