Salariile angajaților Metrorex, companie de stat care oferă printre cele mai mari remunerații, generând în timp critici publice atunci când ridica prețul călătoriei, sunt majorate cu 9,5% începând cu 1 noiembrie anul trecut. Bucureștenii plătesc dublu o călătorie cu metroul față de una cu RATB.
Foto: evz.ro
Hotărârea de guvern privind înființarea Societății Comerciale de Transport cu Metroul București "Metrorex" - S.A. stabilește încă din 1999 că drepturile de salarizare și celelalte drepturi de personal sunt stabilite prin contractul colectiv de muncă, pentru personalul de execuție, și de către adunarea generală a acționarilor, pentru personalul de conducere, potrivit profit.ro.
Un document al Adunării Generale a Acționarilor (adică al reprezentanților Ministerului Transporturilor) relevă că acest contract colectiv de muncă, pentru 2016-2017, modifică grila de salarizare și aplică o majorare cu 9,5%, începând cu 1 noiembrie 2016, personalului de execuție.
Bugetul de venituri și cheltuieli al Metrorex aprobat pentru anul trecut indică faptul că nivelul câștigului mediu lunar pe salariat depășește 5.000 de lei, pentru 4.560 de angajați.
Precaut, bugetul a fost construit cu cifra 0 la profit sau pierderi, la venituri și cheltuieli în sumă egală, de 775,6 milioane de lei.
Contributors.ro. Metroul București față de cel din Tokyo.
În 2015, conform celor mai recente date, încasările Metrorex au atins 537,8 milioane de lei, de la 569 milioane de lei în urmă cu un an. Transportatorul a închis anul pe zero, la fel ca în 2014.
Metrorex înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători. Compania are însă cele mai mari prețuri ale legitimațiilor de călătorie. O deplasare cu metroul poate costa 2,5 lei (cinci lei doup călătorii) în condițiile în care la RATB prețul este de 1,3 lei.
Citește aici o interesantă analiză a rentabilității metroului bucureștean și a celui din Tokyo, Japonia.