Români blocați 12 ore pe aeroportul din Birmingham. De ce nu a mai decolat cursa Blue Air

Data actualizării: Data publicării:
blue air facebook

În jur de 130 de persoane au așteptat mai bine de 12 ore pe aeroportul din Birmingham, după ce compania Blue Air și-a anulat cursa către București, aparent din cauza unor defecțiuni tehnice. Oamenii se plâng însă de comunicare defectuoasă din partea companiei și de informațiile contradictorii pe care le-au primit.

ACTUALIZARE 22:30 Prima reacție de la Blue Air, transmisă Digi24:

„Înainte de decolarea din Birmingham, a apărut o semnalizare la bord, care s-a dovedit a fi de la un senzor defect. Conform procedurilor, avionul a fost supus unor verificări tehnice riguroase. În acest timp, pasagerii au primit asistență la sol și trei mese. Pasagerii vor decola de la Birmingham la 20:30, ora locală (10:30, ora României)”, au declarat pentru Digi24 reprezentanți ai companiei.

ACTUALIZARE 22:00 Românii au fost anunțați să se îndrepte către poarta de îmbarcare. Se pare că după 12 ore în sfârșit vor decola către București.

Unul dintre pasageri a explicat în direct la Digi24 că problema inițială a fost un senzor de greutate al avionului, care indica o depășire. Se întâmpla dimineață, imediat după îmbarcarea pasagerilor în aeronavă. Pasagerii au fost anunțați că trebuie să aștepte debarcarea bagajelor, ceea ce s-a întâmplat, numai că și după aceea senzorul a rămas aprins. A fost chemată o echipă de tehnicieni, care aparent a rezolvat problema. Toată operațiunea a durat mai bine de două ore. După aceea, avionul a pornit pe pistă, ca să decoleze, numai că senzorul s-a aprins din nou în timp ce aeronava rula pe pistă, iar pilotul a anunțat că nu dorește să zboare în condițiile unei alarme la bord, așa că s-a întors.

Oamenii spun că autoritățile aeroportuare s-au comportat exemplar și le-au comunicat informațiile pe care le primeau, la rândul lor, pe e-mail.  Pasagerii au primit după două ore un voucher de 7 lire și după încă două ore un alt voucher de 14 lire. Din partea companiei Blue Air informațiile, acuză pasagerii, au fost contradictorii și puține. În cele din urmă li s-a spus că va veni un alt avion de la București.


Două dintre persoanele care încă așteaptă pe aeroport au trimis mesaje pe contul de Facebook al Digi24 și au povestit ce li se întâmplă.

Daniela Vlaicu Botezatu sunt că românii sunt blocați de la ora 8:00 (10:00, ora României) pe aeroportul din Birmingham . Avionul trebuia să decoleze la ora 10:00, ora Marii Britanii (12:00, ora României). Pasagerii au fost ținuți în avion două ore și jumătate, după care au fost debarcați și li s-a spus că sunt defecțiuni tehnice. „Suntem în jur de 180 de persoane care aşteptăm. Compania Blue Air nu ne-au dat niciun punct de vedere”, spune Daniela Botezatu în mesajul ei.

Mihai Valentin Mancaş precizează că este vorba de zborul OB152 Blue Air Birmingham Internaţional - Henri Coandă OTP. „Defecţiunile aeronavei şi acţiunile companiei Blue Air ne ţin la sol în Birmingham de peste opt ore (zborul era programat să decoleze la 10:00). Compania nu a fost în stare să ne răspundă întrebărilor şi drepturilor noastre legale, telefonic. Operatorii la sol din Birmingham nu au primit răspunsuri concrete, fiind rugat personal să le furnizez un număr de telefon local (din România) la care să apeleze, deoarece numărul dedicat agenţiei Blue Air din Marea Britanie nu a reuşit să le furnizeze un răspuns concret în privinta zborului nostru”, scrie Mihai Valentin Mancaș.

„Blue Air nu a reuşit să ne furnizeze nicio informaţie telefonic, susţinând că nu ţine de ei (deşi ei operează nava) şi că totul depinde de autorităţile de pe aeroportul de aici, astfel refuzând să-şi asume în vreun fel răspunderea în legătură cu întârzierea noastră. Au fost foarte multe discrepanţe între răspunsurile Blue Air primite de către pasageri şi cele primite de către personalul aeroportului”, susține Mihai Mancaș.

Liliana Bucur scrie și atașază și o fotografie: „În aşteptarea cursei Birmingham -Bucureşti care trebuia să plece la 10 dimineaţă, unul dintre pasageri face pe translatorul pentru ceilalţi care nu înţeleg limba engleză. Nici un reprezentant al companiei Blue Air nu a venit să vorbească cu noi”.

„Ceea ce s-a întâmplat astăzi pe aeroportul Birmingham este o bătaie de joc cum rar mi-a fost dat să văd. După ce ne-au dus cu vorba de la o oră la alta că trimit altă aeronava, se pare că  după 12 ore vom pleca cu aceeaşi aeronava defectă care trebuia să decoloze la ora 10 dimineața”, adaugă Liliana Bucur.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri