Video Revolta pasagerilor, după anularea curselor Blue Air: „Ce e bătaia asta de joc?” Compania a cerut reeșalonarea datoriilor
TAROM primește 5 milioane de lei, de la buget, ca să-i aducă acasă pe românii abandonați de Blue Air în aeroporturile din Europa. Decizia a fost luată de Guvern într-o reuniune de urgență, după ce compania low cost a decis, brusc, să își anuleze toate zborurile, până luni. 3.000 de pasageri au rămas blocați în aeroporturi din țară din străinătate. Pentru cei din urmă a fost activată celula de criză a Ministerului Afacerilor Externe. În această dimineață, pe aeroportul Otopeni, de unde plecau cele mai multe curse Blue Air, au venit mulți pasageri care nu știau de anularea zborurilor și care se plâng că nu au cum să ajungă la destinație.
ACTUALIZARE 10.16. TAROM anunță că „va depune toate eforturile” pentru a-i ajuta pe românii care aveau bilete la curse Blue Air să se întoarcă în țară.
„Deși se află într-o perioadă cu un program de zbor foarte aglomerat și un factor de încărcare care utilizează la maximum capacitatea de transport a aeronavelor, TAROM va depune toate eforturile necesare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor cetățenilor români afectați, care se află momentan blocați pe diverse aeroporturi din străinătate”, arată un comunicat al companiei.
„Vom analiza cu atenție, și ca de fiecare dată, vom face eforturi intense pentru a suplimenta capacitatea de operare și a identifica soluții de introducere a unor curse speciale în acest context dificil”, mai spune compania.
ACTUALIZARE 09.22. Blue Air a cerut reeșalonarea datoriei de 28 de milioane de lei, invocată în momentul în care a anunțat că va anula toate cursele de săptămâna aceasata. Decizia dacă această datorie va fi reeșalonată va fi luată azi, de Agenția pentru Fondul de Mediu.
ACTUALIZARE 08.44. Peste 600 de români care aveau bilete la curse Blue Air au solicitat asistență de la Ministerul de Externe pentru a fi aduși în țară.
Cele aproximativ 30 de zboruri ale companiei Blue Air care ar fi trebuit să decoleze astăzi de pe Aeroportul Otopeni nu mai apar pe tabelă, după ce au fost anulate, iar acest lucru îi dezorientează pe oamenii care aveau bilete pentru aceste curse.
Aseară, oamenii care se pregăteau să plece din țară cu avioane Blue Air au aflat abia pe aeroport că zborul lor a fost anulat. Ei au cerut explicații și și-au exprimat nemulțumirea.
-Să vină un responsabil. Nu se poate. Suntem extraordinar de mulți. Încep școlile. Ce e bătaia asta de joc?
-Toți pasagerii Blue Air pe ziua de astăzi nu vor rămâne în aeroport, că nu au de ce. Niciun zbor nu va pleca.
-Unde vom merge?
-Noi vă vom scoate în zona liberă. Cine are bagaj va merge să îl ia.
-Nu, doamnă. La ce hotel ne cazăm? Unde vom merge?
-Nu știu să vă spun asta.
-Eram în fața ghișeului de check-in să predau bagajul și în fața mea, în acea secundă, s-a închis, s-au întrerupt toate calculatoare și îmi spune un angajat de acolo că s-au anulat toate zborurile. Cum este posibil?
-Sunt din Ucraina. Am venit la București pentru a rezolva cu niște acte și m-am trezit cu aceată situație, care mă pune în dificultate. Cel mai apropiat zbor costă mai mult de o mie de euro și este peste o săptămână.
-Spre Valencia trebuia să plecăm. Am primit un e-mail acum 5 minute, în care eram anunțat că toate zborurile acestei companii au fost anulate.
Într-un comunicat, compania spune că i-au fost blocate conturile de către Ministerul Mediului și din acest motiv a fost nevoită să anuleze zborurile.
Poprirea pe conturi, reclamată de Blue Air, a fost făcută de Administrația Fondului de Mediu. Compania aeriană are datorii și este executată silit. Nu înseamnă, însă, că nu-și poate îndeplini obligațiile față de clienți, a explicat ministrul Tanczos Barna.
Blue Air a mai dat vina și pe Protecția Consumatorilor, care i-a dat o amendă de două milioane de lei, din cauză că nu a returnat banii pentru biletele la zborurile anulate în perioada pandemiei. Sancțiunea ar fi stricat imaginea firmei și ar fi dus la scăderea numărului de pasageri. Șeful ANPC susține, însă, că există o strategie de scoatere a Blue Air de pe piață și de înființare a unei noi companii aeriene low cost.
Pentru clienții Blue Air, una dintre probleme este, acum, recuperarea banilor plătiți pentru bilete.
Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, informează Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.
De asemenea, acesta precizează că turiştii care au luat pachete de vacanţă de la agenţiile de turism trebuie să ia legătura cu acestea, deoarece, în baza OG nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, agenţia de turism este responsabilă pentru executarea pachetului şi să ofere servicii alternative.
Cetățenii români aflați în străinătate, afectați de anularea recentă a zborurilor companiei Blue Air, își pot notifica situația și se pot adresa Ministerului Afacerilor Externe fie contactând cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular al României din statul în care se află (https://econsulat.ro/Home/DateDeContact), fie contactând Centrul de Contact și Suport pentru Cetățenii Români din Străinătate (CCSCRS), telefonic la numărul de mobil 0040751084537 sau prin email la adresa callcenter@mae.ro.
Editor : M.B.
- Etichete:
- aeroport
- pasageri
- blue air
- anulare zboruri
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News