Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a transmis, marţi seară, precizări ca urmare a situaţiei generate de suspendarea tuturor zborurilor de către compania Blue Air. Instituţia a transmis date cu privire la drepturile călătorilor.
Având în vedere situația generată de compania Blue Air prin decizia de suspendare a tuturor zborurilor din România, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a informat călătorii cu privire la drepturile lor.
Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, informează Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.
De asemenea, acesta precizează că turiştii care au luat pachete de vacanţă de la agenţiile de turism trebuie să ia legătura cu acestea, deoarece, în baza OG nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, agenţia de turism este responsabilă pentru executarea pachetului şi să ofere servicii alternative.
Compania aeriană Blue Air a anunțat marți că va suspenda toate zborurile din România, până luni, 12 septembrie, din cauza faptului că toate conturile i-au fost blocate.
Premierul Nicolae Ciucă a afirmat că a discutat cu ministrul Mediului, Tanczos Barna, după ce Blue Air a anunţat suspendarea zborurilor. Prim-ministrul a cerut soluţii pentru a debloca situaţia, pentru că „nu putem lăsa românii să aştepte în aeroporturile din care urmau să vină către ţară”. Premierul a precizat că este vorba despre 3.000 de pasageri afectați de anularea zborurilor.
Ministrul Mediului, Tanczso Barna, spune, marți, că Administrația pentru Fondul de Mediu a blocat conturile Blue Air, pentru că această companie are o datorie de peste 28 de milioane de lei. Oficialul din Guvern afirmă că poprirea „nu justifică în niciun fel suspendarea imediată a tuturor zborurilor” și cere companiei Blue Air „să reia imediat toate zborurile și să-și onoreze obligațiile față de călători”.
Între timp, pe Aeroportul Otopeni s-a declanșat un adevărat haos după ce călătorii s-au trezit cu cursele anulate.
Editor : I.C