În Reşiţa va circula, din nou, tramvaiul, după ce acum opt ani a fost scos din uz. Autorităţile locale spun că anul acesta se apucă de refacerea liniilor de cale, iar Ministerul Dezvoltării a dat drumul licitaţiei pentru achiziţia a 13 garnituri. Întreaga investiţie se ridică la 40 de milioane de euro, bani europeni.
Astfel de imagini nu au mai fost văzute în Reşiţa din 2011. Autorităţile promit, însă, că, în acest an, se apucă de refacerea liniilor de tramvai pentru ca apoi reşiţenii să se poată plimba cu acest mijloc de transport de la un capăt la altul al municipiului de pe Bârzava.
"Era un mijloc de locomoție, oamenii își făceau treaba, așteptăm să punem tramvaiul. Un obiectiv la care s-a lucrat 200 de ani, așa că dacă încep acum nu pot să îl termine într-o legistratură, dar e bine."
"Circulația se decongestionează, se circulă mai lejer. Vă mai aduceți aminte cum era acum 8 ani? Era aglomerat, tramvaiele cum erau, sperăm să fie mai bine."
"Decât să rămână liniile astea în stradă, mai bine să bage tramvaiul. Ați prins și tramvaiul înainte? Da, era mai bine că circula mult mai des decât circulă autobuzele de astăzi."
Pentru început, cei aproape 20 de kilometri de linie vor fi refăcuţi cu bani europeni, 20 de milioane de euro.
"Vorbim de două proiecte de 20 de milioane. Suma totală de 40 de milioane înseamnă să reabilităm linia de tramvai, calea de rulare de la Kaufland la Muncitoresc, 18 km pe dublu sens, 9 kilometri pe sens. Lucru care cuprinde inclusiv modernizarea infrastructurii stardale, șoșeaua, cele două benzi de circulație, piste de biciclete, trotuare. Mai cuprinde cele două stații de redresare, depoul cu șase linii de garare cu spălătorie, întreținere, vopsitorie, tot ceea ce presupune un proiect funcțional de tramvaie într-un oraș civiliazat", spune Ioan Popa - primarul Reșitei
Apoi vor sosi 13 tramvaie, cu cel puţin 92 de locuri fiecare şi comandă dublă. Valoarea unei singure garnituri este estimată la două milioane de euro bucata. Licitaţia a fost demarată de Ministerul Dezvoltării, iar banii urmează să vină prin Programul Operaţional Regional. În Reşiţa, tramvaiele au circulat încă din anii '80. Primele garnituri au fost cele produse la Timişoara, Timiş2, ulterior au fost casate după ce administraţia a reuşit să aducă tramvaie din Germania.
Din cauza infrastructurii deficitare, autorităţile au sistat transportul cu tramvaiul în urmă cu opt ani.