RAR arată cum se face corect despărțirea zonelor într-un autovehicul, în timpul pandemiei de coronavirus

Data actualizării: Data publicării:
rar
Sursa foto: RAR/Facebook

Registrul Auto Român (RAR) arată, într-o postare pe Facebook, modul corect în care autovehiculele pot fi dotare cu panouri despărțitoare la interior, în contextul pandemiei de coronavirus.

Autoritatea recomandă utilizarea unor soluții temporare ușoare, dar eficiente în contextul dat, care să respecte următoarele cerințe:

- Sunt fabricate din materiale ușoare, transparente, flexibile;

- Montajul pe vehicul nu implică utilizarea unui cadru solid;

- Fixarea se realizează prin mijloace nepermanente (soluții tip Velcro sau adezive) care să permită demontarea facilă în vederea igienizării;

- Montajul nu trebuie să afecteze integritatea structurală a vehiculului și nici să interfereze cu vreun echipament de siguranță montat de producător, de ex. centuri de siguranță, airbag etc.

Suportul tetierelor poate fi totuși utilizat pentru fixare/susținere.

Potrivit RAR, optarea pentru astfel de soluții nu presupune reomologarea vehiculului și nu implică modificarea cărții de identitate a vehiculului.

Cadrul solid și panourile fixe atrag reomologarea, dacă este posibilă

În situația în care configurația unui vehicul este modificată în raport cu parametrii avuți în vedere la omologare, vehiculul se supune reomologării, fiind necesară refacerea tuturor încercărilor pentru sistemele afectate de modificare.

Montarea unor panouri fixe pe autoturisme, în spatele conducătorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive și implică reverificarea respectării cerințelor din reglementările aplicabile, cum ar fi: instalarea și ancorarea centurilor de siguranță, omologarea scaunelor și absorbția de energie, proeminențele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal și lateral, incluzând sistemele airbag din scaune și cele cortină, încălzirea și ventilația.

În plus, având în vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricație recentă (spre exemplu sistemele airbag cortină), sau dimensiunile interioare ale majorității autoturismelor utilizate în regim de taxi în România, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obținerii reomologării.

Deloc de neglijat ar fi și costurile mari implicate de verificările de reomologare și perioada de timp necesară efectuării testelor respective.

Editor web: V.M.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...