Primii 25 de metri din primul tunel forat pe o autostradă românească au fost realizați de constructoruL Porr, care lucrează Secțiunea 4 a autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, scrie Pro Infrastructura.
Secțiunea este scurtă, având doar 9,86 kilometri, dar conține primul tunel veritabil intrat în execuție pe o autostradă din România.
Tunelul forat prin dealul Momaia, în apropiere de Curtea de Argeș, va avea aproximativ 1,3 kilometri și se execută cu tehnologie NATM de o echipă internațională care lucrează 24/24, în schimburi.
Stadiul lucrărilor este de 10.20%, iar data finalizării acestei secțiuni este 2027.
Primul tronson din autostrada Sibiu-Pitești ar putea fi finalizat în mai puțin de 2 ani
Autostrada Pitești-Sibiu este împărțită în cinci secțiuni.
Secțiunea 1 (Sibiu-Boița) și Secțiunea 2 (Boița-Cornetu) sunt construite de Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET AS, având o lungime totală de 31,33 kilometri și ar trebui finalizate în 2028. Contractul s-a semnat în februarie 2022 și presupune 18 luni durata de proiectare și 50 de luni durata de execuție. Această secțiune cuprinde 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungime cuprinse între 250 și 1590 de metri și un ecoduct.
Secțiunea 3 (Cornetu-Țigveni) este construită de asocierea WE BUILD SPA - TANCRAD SRL și are o lungime de 37,4 kilometri. Termenul este 2027. Contract semnat în august 2022, presupune 12 luni de proiectare și 45 de luni de execuție. Secțiunea conține 95 de poduri și pasaje, tunel cu două galerii independente, două noduri rutiere și un ecoduct.
Secțiunea 4 (Țigveni-Curtea de Argeș) este construită de PORR, va avea 9,8 kilometri lungime și ar urma să fie finalizată în 2027. În prezent, stadiul construcției este la 10,2%.
Secțiunea 5 (Curtea de Argeș-Pitești) va avea 30,3 kilometri și este construită de WE BUILD SPA. Stadiul fizic al construcției este la 50,5%. Termenul de finalizare este 2025.