Primul oraș din România care a implementat un sistem gratuit de bike-sharing renunță la el, după aproape un deceniu. E prea costisitor, spun autoritățile din Timișoara. Societatea de transport nu a găsit o modalitate de a face proiectul viabil, așa că a propus pur și simplu să fie desființat.
Sistemul a fost lansat în 2015, cu ajutorul fondurilor europene. De atunci, a avut zeci de mii de utilizatori. După aproape 9 ani în care unii timișoreni au folosit zilnic bicicletele, autoritățile au hotărât că nu e profitabil și renunță complet la el, dar nu oferă nicio alternativă în schimb. Oamenii sunt dezamăgiți.
Tânăr: Mie chiar mi s-a părut wow. Chiar o foloseam, pentru că lucrez în centru și îmi folosea seara, terminam târziu și nu aveam cu ce să merg acasă.
Tânăr: Mi se pare dezavantajos pentru unele persoane, care nu au una acasă și găsesc aceste mijloace foarte folositoare.
Tânăr: O prostie. Mulți oameni poate se folosesc de ele, au nevoie.
Mihai Vălușescu, jurnalist Digi24: Această stație de biciclete, construită cu fonduri europene, găzduiește în mod normal 20 de vehicule pe 2 roți. Însă în acest moment sunt doar două, semn că sistemul este folosit de timișoreni. Un amănunt neimportant pentru Regia de Transport, care a propus desființarea serviciului.
Constantin Cocheci, director Societatea de Transport Timișoara: Propunerea mea este ca STPT-ul să renunțe la acest serviciu, deoarece venit zero, adică dumneavoastră ca și acționari ai acestei firme, cred că ați avea tot interesul să vă diminuați pagubele.
Anunțul a creat discuții aprinse în ședința de consiliu local:
- Ajungem din nou ca oamenii care erau învățați să meargă cu bicieleta să se mute în mașină? Să facem din nou trafic în oraș?
- O secundă, sunt președinte, să vă zic, și după aceea vorbiți, dacă nu, vă închid microfonul.
Sistemul de bikesharing din Timișoara are 300 de biciclete perfect funcționale și 34 de stații unde pot fi lăsate. Unele firme private și-au manifestat deja interesul de a oferi astfel de servicii, dar nu gratis.
Reporter: Mihai Vălușescu / Operator: Cristian Kovacs
Editor : Liviu Cojan