Au apărut primele concluzii ale anchetei interne privind accidentul feroviar din Teleorman, de pe 13 martie. Raportul arată că mecanicul trenului de călători care a lovit marfarul nu a frânat. Mai mult, din analiza "cutiei negre" a locomotivei reiese că viteza a fost redusă brusc, pe o distanță extrem de scurtă.
Mecanicul de locomotivă de la CFR Călători ar fi responsabil de producerea coliziunii, arată documentele consultate de publicatia Club feroviar.ro.
Potrivit raportului, mecanicul nu a apăsat deloc butonul de frână, iar viteza trenului a coborât de la 50 km/h, la 0, pe o distanță de numai 117 metri. În urma coliziunii cu trenul de marfă, locomotiva a fost avariată.
Laurențiu Dumitru, director Agenția de Investigație Feroviară: Ce putem să vă spunem este că a existat in semnal care indica roșu, oprire, și a fost depășit, ajungându-se din urmă un alt tren. Fără discuții, a fost o ajungere din urmă și o tamponare violentă.
Traian Preoteasa, director CFR Călători: Este o eroare umană. Mecanicul trenului de călători a avut semnalul pus pe culoarea roșie, ceea ce indica oprirea obligatorie. Pagubele sunt destul de mari, care dacă va fi vinovat probabil că va avea să le plătească.
Pe 13 martie, la Roșiori, un tren de călători a lovit un tren de marfă încărcat cu mașini. Patru persoane au ajuns atunci la spital.
Locul în care s-a produs accidentul este unul dintre cele mai aglomerate noduri feroviare din România.
La scurt timp după tamponare, atât CFR Călători cât și CFR Infrastructură au negat inițial că ar fi existat un impact. Abia după zeci de ore de la accident, autoritățile au dat declarații, dar unele contradictorii. Bâlbele s-au ținut lanț.
Cei doi mecanici de locomotivă au fost audiați, iar anchetatorii au deschis dosar penal pentru distrugere si vătămare corporală din culpă.
Editor : I.C