Ar fi nevoie de aproximativ 200.000 de euro pentru renovarea bazinului şi a saunei de la Senat, susţine liberalul Dan Mihalache. Există un singur obstacol în calea proiectului - gura lumii şi a presei.
„Sunt două opţiuni. Ori o lăsăm să se degradeze în continuare, dând satisfacţie populismului, ca să nu citim pe micile dumneavoastră ecrane că se face saună şi bazin de înot pentru parlamentari! Ori ne asumăm acest risc de a merge împotriva valului de populism şi o terminăm şi-o dăm în folosinţă”, spune Dan Mihalache.
Bazinul din subsolul Palatului Parlametului este subiect tabu de ani de zile. Uşile au fost ferecate la scurt timp după amenajarea spaţiului şi aşa au rămas.
Presa a făcut un singur tur al subsolului în 2006, iar jurnaliştii au scris atunci că bazinul era deja placat cu gresie verde, iar tavanul este albastru.
Secretarul adjunct al Senatului ne-ar da voie să filmăm, dar vrea să testeze piaţa mai întâi. „Vedem câte înjurături încasez şi după aceea vă arăt spaţiile”, spune Dan Mihalache.
Pe de altă parte, în Senat va funcționa un magazin de suveniruri. O licitație a fost declanșată acum două zile.
Este pus la dispoziţie un spaţiu de 40 de metri pătraţi, iar firma care va câştiga îl va amenaja. În schimb, nu va plăti chirie şi va împărţi cu Senatul profitul obţinut din vânzarea suvenirurilor.
„Breloc, cană inscripţionată cu Casa Poporului. Sunt lucruri care rămân celor care trec prin acest loc”, explică Dan Mihalache.
Presa a scris, în urmă cu o lună, că deja s-ar fi purtat discuţii cu firma Bograve Advertising.
„Aia e o aberaţie ce a scris presa. Nu mă interesează subiectul”, afirmă Bogdan Popovici, director general Bograve Advertising.
Directorul companiei spune însă că nu este exclus să participe la licitaţie: O să iau o decizie săptămâna viitoare, pentru că nu sunt la curent că s-a postat. Pe mine nu m-a înştiinţat nimeni din firmă. Mă interesează subiectul acesta, recunosc, dar nu ştiu care sunt condiţiile.
Societatea Bograve Advertising nu ar fi la primul contract primit de la Parlament. În august 2011, Camera Deputaţilor a cumpărat medalii de cristal, în valoare de aproape 50 de mii de lei.
Anul acesta, aceeaşi firmă a vândut deputaţilor 500 de insigne, pentru 31 de mii de lei. Potrivit informaţiilor din presă, nu ar fi fost organizată o licitaţie.
Bograve Advertising a furnizat tricouri şi pixuri pentru campania lui Mircea Geoană din 2009. Pentru că nu şi-a recuperat toţi banii, firma a cerut falimentul PSD.