Camera Deputaţilor dezbate marţi moţiunea simplă PNL - USR cu tema „Infrastructura de transport a României sub domnia intereselor PSD: deziluzie, demagogie şi descurajare”, votul final fiind programat miercuri.
Conform documentului, semnat de 69 de deputaţi liberali şi de 23 de deputaţi USR, Ministerul Transporturilor a devenit „câmpul de bătălie al PSD, al intereselor unor lideri de frunte care au înţesat structurile de conducere cu personaje dubioase, fără expertiză în domeniu, dar de încredere pentru ei”.
„Singurul scop al acestei grupări nu este reprezentat de o dinamică spectaculoasă în materie de infrastructură sau de egalarea măcar a Bulgariei la capitolul autostrăzi. Aceste personaje PSD au un alt rol. Să ţină spatele liderilor de la Giurgiu, Buzău sau Dolj care i-au propulsat pe poziţii pentru a le proteja afacerile cu instituţiile respective”, afirmă iniţiatorii moţiunii în deschiderea documentului.iectelor de investiţii.
Autorii moţiunii menţionează rectificare bugetară ca fiind „cel mai răsunător record negativ”, reproşându-i ministrului Transporturilor că nu a făcut nimic pentru ca instiuţia să poată cheltui banii destinaţi investiţiilor, fiasco-ul în ceea ce priveşte managementul din companiile de stat şi remarcând că pierderile Tarom în primele şase luni ale acestui an reprezintă un record negativ neegalat în ultimii zece ani.
De asemenea, moţiunea remarcă şi personajele controversate din diverse Consilii de Administraţie, precum şi interimatele la conducerea diverselor companii.
PNL şi USR susţin că proiecte majore precum Autostrada Transilvania, Sibiu: Piteşti, Autostrada Moldovei sunt compromise, termenele de finalizare fiind împinse mult după 2020, iar companiile feroviare sunt condamnate la prăbuşire din cauza managementului deficitar girat de minister.
„Modernizarea căii ferate române este lăsată pe mâna unei instituţii fantomă - Autoritatea pentru Reformă Feroviară”, mai scriu iniţiatorii moţiunii.
Ei cer începerea procedurilor pentru selectarea CA-urilor şi a managerilor privaţi la companiile din subordinea ministerului care funcţionează în baza OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă, o evaluare corectă şi transparentă a tuturor celor 50 de companii şi unităţi din subordinea ministerului, fundamentarea şi prezentarea unor termene realiste pentru realizarea marilor proiecte de infrastructură pe toate cele 4 moduri de transport, consolidarea capacităţii instituţiilor cu atribuţii în implementarea proiectelor de investiții.