Liviu Dragnea a declarat, vineri, că Uber va funcționa în continuare pe piață și că nu există niciun scandal, acest tip de taximetrie fiind reglementat prin OUG pusă în transparență decizională. Liderul PSD dă vina pe „mașina de propagandă” care, spune el, a inventat lucruri negative pe subiect în campanie.
„Soluțiile sunt identificate. Producera e finalizată. Deja au publicat în transparență textul ordonanței de urgență care relgmentează acest domeniu. S-a încercat să se folosească discuția de ridesharing împotriva noastră. Sigur nu există scrupule la acești oameni. Eu m-am întâlnit personal cu acești oameni. Și atunci au convenit că vor lucra împreună cu Ministerul de Finanțe ca să reglementeze acest domeniu. Drept pentru care eu am vorbit cu ministrul, am zis -domnule dacă tot ați finalizat discuția, întâlniți-vă, faceți un protocol pentru a se vedea că e o minciună gogonată -. Se va reglementa acest tip de taximetrie. Scandalul Uber de fapt nu există. Bineînțeles că Uber va funcționa în continuare”, a declarat Liviu Dragnea, vineri la DC News, citat de MEDIAFAX.
Liderul PSD a adăugat că Opoziția a încercat să inventeze un curent negativ în campania electorală.
„Mașina de propagandă. Ei au încercat să inventeze orice pentru a crea un curent negativ în această campania. Nu le-a reușit pentru că minciuna, indiferent cât de securistă ar fi, tot picioare scurte are”, a conshis Dragnea.
Ministerul Transporturilor a pus, vineri, pe site, în dezbatere publică proiectul de ordonanță de urgență pentru reglementarea activității de ride-sharing.
Proiectul de ordonanță de urgentă are în vedere crearea unui sistem unitar de reglementare a activităților de transport alternativ, care funcționează prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativă a acestora pe o perioadă de trei ani, atât în ceea ce privește platformele digitale cât și operatorii de transport alternativ.
Transportul alternativ este autorizat de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale pentru operatorul platformei digitale și Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. pentru autorizarea operatorilor de transport alternativ. Tariful de autorizare este de 50.000 de lei, iar o autorizație este emisă pentru 3 ani.
Şoferii care folosesc aplicaţiile de rideharing se plâng însă că sunt în continuare vânați în trafic. Cei care îi dau pe mâna poliţiştilor ar fi chiar taximestriştii! Odată cu intrare în vigoare a noii legi a taximetriei, şoferii care au client în maşină trebuie să dovedească că au şi licenţă de transport persoane. Situaţia este de aşa natură încât şi dacă ar vrea, şoferii Uber, Bolt şi Clever nu pot intra în legaliate: licenţe taxi nu se mai emit în Bucureşti, aşa că ies la muncă pe riscul lor.
Între timp, clienții serviciilor de ride-sharing au ajuns să plătească cu 60% mai mult pentru o cursă.