După declarația ministrului Transporturilor Ioan Rus cum că „nu există o mare diferență între drum expres și autostradă”, Emil Hurezeanu a spus că există „o mare diferență”. „Există o mare diferență: absența drumurilor”, a spus Hurezeanu.
„Domnul Rus ar trebui să fie foarte atent pentru că începe să vorbească mai mult decât face. Acum ne face teoria cam infantilă a importanței drumurilor europene, chiar și de importanță națională. Ce-i asta? Teorie știm, e nevoie de drumuri. Pur și simplu. Să avem parte de ele, să fie. Nu suntem în situația să alegem între tichiile de mărgăritar ale chelului. Atâtea discuții degeaba. Luni și ani, toate în aer”, a spus Emil Hurezeanu.
Jurnalistul a precizat că există, din păcate, un dezinteres al partidelor față de problemele reale ale țării noastre. „Există o premisă a tuturor partidelor, de a nu face nimic de un sfert de secol. Carol I i-a scris tatălui că nu mai merge în Germania decât pe drum de fier. Și a ajuns pentru prima oară acasă, după ce a făcut calea ferată. Ferdinand a adus suedezi și a făcut rețeaua DN1. Nu mai pot să aud niciun ministru de bună credință. Ei sunt povestitori și noi suntem copii adormiți”, a spus jurnalistul Emil Hurezeanu.
Planul prezentat Comisiei Europene arată că România are nevoie de finanţare pentru doar 656 de kilometri de autostrăzi, adică de trei ori mai puţin decât anunţase anul trecut fostul ministru al transporturilor Dan Şova. Ministerul Transporturilor a decis să taie din proiectele pentru autostrăzi şi să le transforme în drumuri expres. Este cazul şosele Piteşti - Sibiu, despre care şeful Transporturilor nu ştie excat cât va costa şi nici când va fi gata.
Până în 2030, cel puţin pe hârtie, ar urma să se facă 2.200 km de drum expres.