În Comisia de Apărare s-a discutat însă despre sume concrete. Premierul vorbea inițial despre un avion multirol care să coste în jur de 10 milioane de euro, dar în Comisie s-a constatat că, în urma evaluărilor, avionul multirol ar costa în jur de 34 de milioane de euro, iar dacă ar fi luat în leasing, ar ajunge la 56 de milioane de euro.
De aici au apărut și dispute în Comisia de Apărare. PNL și PDL spun că România este prea săracă pentru a da bani în plus și ar trebui să renunțe la varianta leasingului și să ia avionul cu banii jos.
Pe de altă parte, Ministrul Apărării, dar și social-democrații au fost refractari la această soluție.
Astăzi sau în ședințele următoare s-ar putea să fie luată o decizie, dar mai sunt mulți pași de parcurs, pentru că Senatul este prima cameră sesizată, așadar ordonanța va trebui să ajungă și în Camera Deputaților, unde va fi luată decizia finală.
Ministrul Mircea Dușa a declarat că se discută despre refacerea capacității militare de transport special, „ceea ce înseamnă mult mai mult, înseamnă avioane, piloți, personal tehnic, posibilități de transmisiuni, posibilități de operare.
„Probabil că în Comisie s-au prezentat unele prețuri care sunt pe piață în momentul de față, la diferite tipuri de avioane”, a spus ministrul.
El a adăugat că deocamdată nu a fost stabilit nici tipul de avion, așa că a vorbi despre o sumă în acest moment este „prematur”.