Dispută între Gabriela Firea și Nicușor Dan pe tema autobuzelor școlare. Primar: „Elevii au transport gratuit”

Data publicării:
Nicușor Dan și Gabriela Firea. colaj
Nicușor Dan și Gabriela Firea. Foto: Inquam Photos

Fostul primar general al Capitalei, Gabriela Firea, îl critică pe succesorul ei, Nicușor Dan, pentru că a oprit transportul școlar, în condițiile în care școlile se redeschid fizic din 8 februarie. În replică, actualul edil spune că era vorba de un proiect pilot care deservea doar câteva școli, iar transportul public este gratuit pentru elevi.

„Luni începe școala fizic, în sfârșit! Ce s-a gândit noul primar al Capitalei? Să “dea o mânā de ajutor” familiilor din București și Ilfov. Așa că a ordonat oprirea transportului școlar, asigurat de STB la propunerea mea ca primar, și prin votul consilierilor generali social-democrați. Da, da, este incredibil! Dar cât se poate de real”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Ea spune că Dan „a dispus că anunțul să fie făcut, chipurile, ca o decizie a Asociației de dezvoltare pentru transport. Și asta pentru că el, chiar el este Președintele Asociației de dezvoltare - caprimar general”.

„Mai mult, o astfel de hotărâre trebuia luată de către Comitelul Director și AGA, adică ar fi trebuit să voteze, alături de primarul Capitalei, și președintele CJ Ilfov, și cei 40 de primari ai orașelor și comunelor din Ilfov. Votul primarului general este hotărâtor, deoarece STB suportă 90% din costul transportului public în regiunea București – Ilfov”, a mai scris Firea.

În replică, Nicușor Dan spune că autobuzele școlare „au reprezentat o măsură populistă a ex-primarului Firea” și că circulația lor a fost întreruptă în 2020. În plus, ele transportau un număr foarte mic de elevi.

„Autobuzele școlare erau destinate doar pentru 6 școli din cele 600 ale Bucureștiului și nicidecum pentru toate unitățile de învățământ din Capitală. Era vorba de un program-pilot, prin care au fost create 16 linii de transport pentru 6 școli. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori înscriși, generează costuri foarte mari raportat la numărul de utilizatori. Din analiza primită la primărie, costul lunar al funcționării acestor autobuze școlare a fost de 564.500 lei + TVA”, a scris Nicușor Dan pe Facebook.

„În prezent, toți elevii circulă gratuit pe toate mijloacele de transport în comun, pe toate traseele din București”, a adăugat el.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Editor : Monica Bonea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri