Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat luni că salarizarea profesorilor în funcție de performanța obținută de aceștia în cariera didactică nu poate fi făcută în baza unei „metodologii simpliste”. „Nu este simplu, nu se poate face peste noapte, pentru că dorim ca salarizarea să fie una echitabilă”, a subliniat Deca.
afirmă că experţii OCDE, care au inclus, într-un raport, ideea ca salarizarea cadrelor didactice să fie corelată cu performanţa obţinută de aceştia în cariera didactică, subliniază că implementarea unui astfel de model în ceea ce priveşte salarizarea nu poate fi făcută în baza unei „metodologii simpliste”. „Nu este simplu, nu se poate face peste noapte, pentru că dorim ca salarizarea să fie una echitabilă”, afirmă Ligia Deca, potrivit News.ro.
„Avem un raport el experţilor OCDE – el a făcut parte dintr-un contract de asistenţă tehnică – care ne semnalizează că într-adevăr salarizarea ar trebui legată de standarde de performanţă în cariera didactică, standarde care să fie asociate inclusiv cu progresul în carieră. În contextul discuţiilor despre noua lege a salarizării unitare avem discuţii şi pe regândirea gradaţiei de merit şi pe regândirea treptelor de salarizare, discuţiile nu s-au oprit niciodată. Acum însă avem un raport tehnic, cel lansat împreună cu colegii de la Comisia Europeană şi de la OCDE şi urmează să adâncim discuţia tehnică, mai ales că noi avem, într-un proiect european, deja lucrat un profil al cadrului didactic, el trebuie detaliat pe niveluri de carieră şi pe tipologie de parcurs în cariera didactică. De exemplu, una sunt profesorii care se concentrează pe o carieră de mentorat pentru viitorii profesori, alta este atunci când mergi pe o carieră de management şi devii director de şcoală. Deci trebuie să detaliem toate aceste etape de dezvoltare din carieră care sunt standardele de performanţă pentru ele şi apoi să legăm acest lucru de salarizare”, a afirmat Ligia Deca luni, la Alba Iulia, întrebată când va declanşa discuţiile despre salarizarea profesorilor în funcţie de performanţă.
Aceasta mai spune că, potrivit experţilor OCDE, acest lucru nu se poate face „cu o metodologe simplistă”.
„Este nevoie de foarte multe date pentru că a măsura performanţa în zona didactică nu este deloc simplu şi vedem asta din exemplul altor ţări care au sisteme muticriteriale. Nu este simplu, nu se poate face peste noapte pentru că dorim ca salarizarea să fie una echitabilă”, adaugă Ligia Deca.
Editor : C.L.B.