"În situația creată,băncile ar trebui să se întâlneascăîntre ele, între ele și cliențiși să discute cum adaptează contractele în noua conjunctură. Ceea ce până la urmă s-a întâmplat, dovadă căsoluția a fost corectă. Regret că această postare a născut din partea premierului o reacţie la fel de intempestivă, dar greşită. Am fost acuzat de populism. Nu văd unde e populism în îndemnul corect ca băncile să discute împreună cu clienții o soluție. Deja azi douăbănci au adoptat soluția respectivă, au plafonat cursul la un nivel suportabil. Existăși un cadru legal pentru aceastăsoluție. Articolul 1271 din Codul Civil permite părților să adapteze contractul pe teoria impreviziunii, atunci când condițiile existente din contract s-au schimbat dramatic și una dintre părți nu își mai poate respecta obligațiile. Pentru a salva relația dintre cele douăpărți, noul Cod Civil permite o soluție care a fost aplicată. Dacă Ponta ar fi citit cu calm și Codul Civilși postarea mea, ar fi aflat care e soluția mea, soluție îmbrățișată de băncidouă zile mai târziu," a declarat Cătălin Predoiu.
Prim-vicepreședintele PNL îi sfătuiește pe clienții care au probleme cu plata ratelor să meargă la discuții cu băncile în grupuri și însoțiți de avocați.
"Împreună cu un avocat și cu alțicontractanți de produse similare. Forţa de negociere e mai importantă. Din ce am văzut, băncile au înțeles că trebuie să reacţioneze și să adapteze contractele. În caz contrar, orice parte are deschisă calea către justiție, printr-un proces care să fie deschis și în care să se ceară adaptarea contractelor la noile condițiiși organizarea obligațiilor reciproce pentru a salva contractul. Nici băncile nu pot fi prejudiciate de dispariția acestor rapoarte contractuale. Și contractul să fie la fel de rezonabil cum era în situațiaîn care părțile au contractat," a spus el.