Politicienii care de pe acum se pregătesc să fie aleşi la locale sunt de la toate partidele mari. Plus altele mai mici.
Social-democraţii şi liberalii au împânzit mediul virtual cu mesaje electorale pentru la anul.
„Vă chem alături de mine să transformăm Capitala într-un București sănătos”, este îndemnul electoral al europarlamentarului PNL Cristian Buşoi, cel care speră să îi ia locul lui Sorin Oprescu la Primăria Capitalei.
„Voi candida!”, anunţă şi social-democratul Gabriel Mutu, care vrea să devină primar al sectorului 6 din Bucureşti.
Situaţia nu diferă nici în ţară. Cristina Pocora nu mai vrea în Parlament, ar vrea să devină preşedintele Consiliului Judeţean Ialomiţa. A anunţat asta pe contul de Facebook şi pe blog.
Pentru unii observatori ai vieţii politice, această strategie de comunicare electorală timpurie este firească. Şi primul mediu ales - cel online - ar fi unul eficient.
„Este ca și cum treci în fața celor care trec pe acolo, le ieși în întâmpinare, îi găsești acolo unde sunt ei. Adolescenții nu îi mai găsești în fața televizorului. Dacă vrei să prinzi viitorii votanți de la anul, de pildă, trebuie să te duci pe Facebook, trebuie să te duci pe alte rețele de socializare”, spune prof. univ. Dumitru Bortun, specialist în comunicare.
Alegerile locale vor avea loc peste un an, la o dată pe care o stabileşte Guvernul.