Biroul Permanent a calculat că hârtia pentru două comisii şi conducerea deputaţilor costă, într-un an, un milion de lei. În condiţiile în care, numai Camera Deputaţilor, consumă lunar 25.000 de topuri de hârtie, într-un an s-ar putea face o economie de aproximativ patru milioane de lei.
„Suntem într-un deficit de responsabilitate în fața parlamentarilor pe care cetăţenii i-au ales. 60 la sută din ei, 193 au un vehicul, celelalte vehicule sunt aici. Camera Deputaţilor nu mai suportă cheltuielile de întreţinere pentru maşină şi pentru reparaţii, ci o suportă din suma forfetară. 250 de parlamentari nu au calculatoare și imprimante în teritoriu. Conform legii suntem obligaţi să le punem la dispoziţie”, a declarat Valeriu Zgonea, președintele Camerei Deputaților.
El a adăugat că această reducere de hârtie se va aplica de săptămâna viitoare sau peste două săptămâni la Biroul Permanent, apoi, la comisii.
„Funcţionarii publici încep un proces de modernizare ca într-o companie privată, fiecare serviciu va avea un sistem în care îşi va face un martor al documentelor pe care trebuie să le multiplice. Restul documentelor vor fi multiplicate numai cu acordul directorului general sau al secretarului general. Noi consumăm în jur de 25.000 de topuri de hârtie la Camera Deputaţilor, ca să putem să păstrăm angajaţii instituţiei obligaţia noastră este să reducem aceste cheltuieli”, a mai precizat preşedintele Camerei Deputaţilor.
Reduceri semnificative ar fi dacă aleşii ar renunţa la cazare în hotelurile de lux, dar conducerea Parlamentului nu-i poate obliga să se mute cu chirie.
Întrebat despre deputaţii care stau încă la hotel, Zgonea a spus: „Avem o pierdere necontrolată de 13 milioane de lei, suficient de mare”.