„Mulţi dintre voi aţi călătorit zilele acestea pe drumurile ţării şi sunt convinsă că vă preocupă starea şoselelor din România şi, mai ales, planurile Guvernului legate de infrastructură rutieră. La sfârşitul săptămânii trecute, premierul Ponta a mimat o explicaţie care să justifice de ce proiectele de infrastructură nu înaintează deloc. Evident că premierul nu a pus la îndoială competenţa sau buna credinţă a miniştrilor săi (dl Dan Şova, de exemplu, a gestionat construcţia de autostrăzi atât de la ministerul Transporturilor, cât şi ca ministru pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii). Potrivit domnului Ponta, de vină ar fi cei care contestă licitaţiile pentru atribuirea contractelor şi au câştig de cauză, aşa cum s-a întâmplat în cazul studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti”, a scris Alina Gorghiu.
„Metoda Ponta de a pasa responsabilitatea se aseamănă izbitor cu cea patentată de fostul preşedinte Băsescu cu care a coabitat cu succes: aceea de a identifica un inamic naţional într-o anumită categorie de cetăţeni”, a mai spus copreședintele PNL.
„Duşmanii autostrăzilor sunt, în opinia domnului Victor Ponta, cei care demască licitaţiile dubioase, trucate şi nu lasă Guvernul să lucreze. Concluzia este clară: Guvernul Ponta poate să construiască autostrăzi, cu o condiţie: ca toată lumea să închidă ochii la corupţie şi la câteva zerouri în plus la nota de plată. Ca să nu mă gândesc la ziua în care compania Dacia-Renault va trece de la ameninţări la fapte şi se va reloca în altă ţară, nemulţumită de promisiunile neonorate...”, a adăugat Alina Gorghiu.
Luna trecută, Guvernul a decis ca firmele care contestă rezultatul unei licitaţii publice să fie obligate să constituie o garanţie financiară „de bună conduită”, reprezentând 1% din valoarea estimată a contractului contestat, care să fie reţinută integral în cazul în care contestaţia formulată este respinsă, dar această prevedere a fost declarată neconstituţională de către judecătorii Curţii Constituţionale.
Premierul Victor Ponta declara că numărul contestaţiilor depuse la licitaţiile publice a crescut de trei ori după decizia Curţii Constituţionale de a respinge obligaţia firmelor care contestă rezultatul unei licitaţii să depună o garanţie care să fie pierdută dacă acea contestaţia este respinsă.
Citiți și