Al treilea pod ca lungime din Europa, care se construiește în prezent peste Dunăre la Brăila, prinde contur odată cu ridicarea unei platforme care va fi utilizată pentru montarea a două cabluri masive de oțel. Lucrările avansează bine atât la pod, cât şi la drumurile de legătură, complet deblocate de luna trecută, a precizat recent și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Podul suspendat peste Dunăre este cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) asigură o finanțare de 363 de milioane de euro pentru podul suspendat și pentru 23 km de drumuri ce fac legătura dintre Brăila, aflată pe malul vestic al Dunării, și județul Tulcea, situat pe partea estică, notează portalul ec.europa.eu.Podul și drumurile de legătură vor spori viteza și siguranța călătoriilor între Regiunea Nord-Vest a României și Marea Neagră, precum și către vecinii Republica Moldova și Ucraina.
Se estimează că ridicarea platformei va dura două luni și jumătate. Cablurile de 60 cm grosime care vor susține tablierul podului sunt produse de către o companie japoneză și au o garanție de 120 de ani.
Distanța dintre cei doi piloni de 192 m înălțime ai podului este de 1 120 m, în timp ce la Golden Gate este de 1280 m. Această minune inginerească a României va avea o lungime totală de 1 974 m, cu 4 m mai mult decât construcția americană.
Podul va avea patru benzi de circulație, la care se adaugă două benzi pentru pietoni și biciclete. Construcția a început în 2019 și este preconizată a se finaliza în 2023.
Lucrările avansează pe șantierul podului suspendat de la Brăila
"Proiectul Podului de la Brăila merge cu toată viteza înainte. Lucrările avansează bine atât la pod, cât şi la drumurile de legătură - complet deblocate de luna trecută", a anunţat duminică ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.
Oficialul a prezentat imagini cu operaţiunea de montare a platformei pe care se vor lansa cablurile de susţinere, pe uscat şi pe apă.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Luna trecută, Drulă anunţa că la sfârşitul anului viitor Podul de la Brăila se va deschide împreună cu 10 kilometri din drumurile de legătură.
La rândul său, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţase că a fost emisă autorizaţia de construire pentru 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila şi astfel antreprenorul are autorizaţie de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km.
"Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre", susţin reprezentanţii CNAIR.
Editor : A.A.