Politologul Cristian Pîrvulescu a vorbit, luni, la Interviurile Digi24.ro, despre alegerile din 9 iunie și importanța rețelelor sociale în mobilizarea electoratului. Acesta consideră că rețele sociale vor juca un rol tot mai mare în campaniile electorale din România și că au ajutat la mobilizarea electoratului anti-sistem.
„Asistăm de vreo 10 ani la creșterea importanței rețelelor sociale pentru mobilizarea electoratului. Putem spune chiar că exit-pollurile nu au putut surpinde această schimbare. Putem observa foarte clar acum că nu există doar o mobilizare a electoratului conservator din zona rurală, există și un electorat atipic, anti-sistem, de protest, care-și caută candidați și care a fost mobilizat pe rețele sociale”, a declarat Cristian Pîrvulescu.
Întrebat despre cât de pregnant a fost rolul rețelelor sociale în aceste campanii, politologul a adăugat:„Gândiți-vă la cazurile independenților. Până acum aceștia fie se bazau pe susținerea unor partide, fie a unor televiziuni. De data aceasta este vorba despre mobilizarea online, care s-a reflectat și într-o mobilizare efectivă la urne. Mobilizarea a fost, în primul rând, pe rețelel sociale. Mai ales pe TikTok și pare că a avut succes
Alexandru Rotaru: Vor urma și alte campanii care vor fi sub imperiul TikTok?
Pîrvulescu: Toate campaniile vor fi sub imperiul TikTok. Numai că nu întodeauna live-ul de pe tik-tok se transformă în vot. Este o operațiune destul de dificială.
Editor : Alexandru Rotaru