Și întârziate, și prost făcute. Este vorba despre lucrările la Pasajul Berceni, de pe Centura Capitalei, unde constructorul s-a apucat de demolarea unei rampe pe care abia o construise. Șefii de la Drumuri spun că se demontează rampa de urcare dinspre Jilava pentru ca terenul de sub pasaj să fie mai bine consolidat.
Un scenariu demn de Balada Meșterului Manole s-a desfășurat pe șantierul pasajului Berceni. După ce a fost ridicată una dintre rampe, constructorul a fost nevoit să o demoleze. Motivul: s-a constatat că fundația pe care a fost ridicată nu este suficient de stabilă. În consecință, reprezentanții Companiei de Drumuri au cerut refacerea lucrării pe cheltuiala constructorului.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Antreprenorul a prezentat graficul prin care susține că nu vor exista întârzieri în finalizarea lucrărilor și automat deschiderea circulației. Problema nu e de proiectare, ci de execuție. Execuția ar fi trebuit să țină cont de specificul terenului.
A doua oară speră constructorul sa fie cu noroc. Odată ce rampa a fost demolata in totalitate, se va începe reconstrucția acesteia. Însă, de data aceasta, se va face o consolidare suplimentara a terenului de sub rampă.
Șofer: Nu mă surprinde. Nou nu e nimic
Șofer: A fost o întâmplare, probabil.
Șofer: Cum să ni se pară? Ca în România. În fiecare zi trecem prin aceeași situație. Stăm câte o oră pe un drum de zece minute.
Pe pasajul de la Berceni ar fi trebuit să se circule de anul trecut, însă lucrările au fost întârziate de creșterile mari de prețuri și termenele lungi de livrare pentru materialele de construcții. Noul termen este primăvara acestui an.
Lucrările la pasajul de 2,5 kilometri au început în 2019 și costă 146 de milioane de lei. Un singur giratoriu suspendat, din cele patru proiectate, a fost finalizat până acum pe șoseaua de centură a Capitalei. Este vorba de cel de la Domnești. În lucru mai este și Pasajul Olteniței, unde lucrările ar trebui să se termine tot la primăvară. Cel din zona Cernica mai așteaptă, deoarece constructorul italian care lucra acolo a fost izgonit de pe șantier de șefii de la Drumuri pentru că tărăgăna proiectul.
Editor : Ioana Coman