Lăsat în voia sorții de conducătorii Bucureștiului din ultimii 11 ani, pasajul Basarab, cel mai lat pod hobanat din Europa, este plin de rugină. Ușor și rapid se alege praful și de stația intermodală. Pe peroane au răsărit buruieni, tramvaiele nu mai circulă, iar din patru scări rulante, nu mai funcționează niciuna. Și lifturile au probleme: două sunt bune, două defecte, iar rugina a început să le roadă cabinele.
L-a început Băsescu, l-a făcut mare Oprescu, dar de adoptat, de înfiat, nu l-a vrut nimeni, niciodată. Pasajul Basarab are 11 ani deja, a costat 240 de milioane de euro, este cel mai mare proiect de infrastructură urbană din România, cară mii de tone zilnic, dar stă la mila sorții și-a ruginii.
Rugina l-a pătat și la stânga, și la dreapta. Țevile de scurgere îi sunt și ele roase de rugină, iar stația intermodală de deasupra șinelor de tren a ajuns WC public îngălat și sălbatic. Tramvaiul nu mai circulă pe pasaj de ceva vreme. Șinele au ruginit, prin gresia peroanelor au răsărit buruieni, scările rulante sunt defecte. Au ruginit și cabinele lifturilor. Oricum, din patru, funcționează două. Uneori chiar niciunul.
Bucureștenii judecă aspru situația:
„Mi se pare de c...t! Miroase a p...t, miroase a c...t aici. Deci, asta poți să dai: de c...t mi se pare. Mersi frumos!”, spune un tânăr supărat.
„Bătaie de joc! Nu merg benzile, nu merg lifturile, nu merge tramvaiul. De un an și ceva de zile să stai cu linia... așa ceva...”, comentează un alt bucureștean.
„Nu se face curățenie. Și paznicii ăia care sunt acolo, jos, când închid lifturile, când le deschid... Este...”, spune o femeie, care nu-și mai continuă fraza, ci face un gest de lehamite.
S-a ajuns în situația aceasta din cauză că pasajul Basarab nu este în responsabilitatea nimănui. Lucrările n-au fost recepționate niciodată, iar din cauza asta nimeni nu repară ce se strică, nimeni nu înlătură rugina, nimeni nu ajută podul cu nimic.
Primăria Capitalei susține că pasajul e în stare bună: „Subliniem că nu este vorba de defecțiuni majore care pot pune în pericol siguranța circulației”, a transmis Primăria într-un comunicat.
În ceea ce privește adoptarea cu acte a pasajului și trecerea sa în responsabilitatea cuiva care să-l îngrijească, Municipalitatea susține că va veni și ziua aceea: „Primăria Municipiului București va încheia un nou contract pentru expertizarea tehnică a Pasajului Basarab, având în vedere că expertiza veche a expirat. După finalizarea acesteia și executarea remedierilor necesare, se va demara procedura de recepție la terminarea lucrărilor, conform legislației în vigoare”, a transmis Primăria.
Cam așa stau lucrurile, iar dacă între timp se întâmplă ceva rău cu el... nu răspunde nimeni.
Editor : L.P.