Kaufland România a lansat anul acesta o provocare inedită pasionaților de IT, Accessibility Hackathon, primul hackathon social din România, invitându-i pe aceștia să contribuie la crearea unor soluții care să ajute, în mod real, persoanele cu dizabilități la locul de muncă sau în procesul de aplicare. Această inițiativă face parte din proiectul A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), alături de dotarea magazinelor cu echipamente special concepute pentru persoanele cu dizabilități sau trainingurile periodice organizate la nivel intern pentru integrarea noilor colegi în echipă.
În cadrul Accessibility Hackathon, 15 echipe și-au prezentat în fața juriului soluțiile la care au lucrat timp de o lună. Premiul cel mare a constat în 16.000 de dolari. În afara marelui câștigător – echipa Needs Assistance, jurații au decis acordarea unor mențiuni speciale echipelor Tuatara, Accesi Bot, S.P.N. și Robo Medical.
Premiul cel mare al Accessibility Hackathon a fost câștigat de echipa Needs Assistance, cei care au creat aplicația mobilă – Vocalio, cu scopul de a veni în sprijinul persoanelor cu deficiență de vorbire și auz, ajutându-le astfel să comunice mai ușor cu cei din jur. Aceasta se bazează pe selectarea unor imagini sau cuvinte care transmit în mod vizual și auditiv ceea ce utilizatorul nu poate să spună interlocutorului. Aplicația câștigătoare, poate fi găsită acum în magazinul Google Play și, în curând, și în App Store, pentru utilizatorii de iOS.
„Stă în puterea noastră ca angajatori să creăm premisele pentru ca persoanele cu dizabilități să aibă o viață profesională în adevăratul sens al cuvântului, să se integreze în echipe și să fie recunoscute pentru valoarea pe care o aduc în companie.” a declarat Adina Teleucă, Employer Branding Coordinator, Kaufland România. „Tocmai de aceea, ne-am dorit să venim în sprijinul acestora, prin intermediul unei competiții în premieră pentru noi, prin care să găsim soluții inovatoare care să îi ajute în integrarea pe piața muncii.”, continuă aceasta.
În acest moment, aplicația mobilă este disponibilă în limba română. La nivelul funcționalităților principale, Vocalio permite transformarea discursului vorbit în text, redarea audio a expresiilor predefinite, fiind totodată programată să sugereze expresii bazate pe geolocație. De asemenea, aplicația mobilă a fost prevăzută cu un design intuitiv, fiind astfel foarte ușor de folosit.
Vocalio se află acum la prima versiune a aplicației, urmând să fie actualizată constant de membrii echipei Needs Assistance conform feedback-ului primit de la utilizatori.
Link descărcare aplicație: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vocalio.app