Luna şi problemele la podul suspendat de peste Dunăre, de la Brăila. Şoferii au constatat că, în continuare, asfaltul este denivelat și, pe alocuri, au apărut crăpături, asta după ce în urmă cu o lună, prima bandă de circulație pe sensul spre Brăila a fost închisă tot din cauza unor fisuri în asfalt.
Nici patru luni nu au trecut de la deschiderea podului peste Dunăre și este nevoie de o nouă asfaltare, a doua, după inaugurare. Din loc în loc, podul este presărat de crăpături tot mai multe și tot mai adânci.
La kilometrul cinci al podului suspendat peste Dunăre, pe sensul de mers spre Brăila, asfaltul s-a crăpat din nou. Gaura este atat de adâncă, încât dacă introduci mâna, atingi tablierul.
Șofer: „Pentru că nu s-au respectat... Alte explicații... Nu s-a respectat amestecul de... Deci e ceva lipsă în compoziția asfaltului, pentru că, alminteri, n-ar avea cum. Trec frecvent și am rămas surprins de rapiditatea cu care a fost deschis. Era de așteptat la noi, în România, lucruri de genul ăsta..”
Șofer: „Mi s-au părut niște denivelări cam deranjante. Nu prea este normal. Ar trebui să dea socoteală investitorul care l-a construit.”
Podul are o garanție de 10 ani
Podul are o garanție de 10 ani, timp în care orice reparație este făcută de constructor.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Nu este singurul pod suspendat din lume, adică sunt atâtea poduri în lumea asta pe care este asfalt și acolo nu se întâmplă acest lucru. Ca atare, sperăm și ne dorim ca acest constructor să găsească acea soluție sau să aplice acea soluție, care se aplică și în alte țări, care să reziste, pentru că nu e normal ca lună de lună să apară astfel de probleme.”
Mai mult, infiltraţiile care au fost constatate încă din anul 2020 la structura de rezistență a pilonului de susținere de malul brăilean al Dunării nu au fost nici până acum remediate. Este în continuare umiditate în blocul de ancoraj, care afectează rezistența cablurilor.
Șofer: „Am înțeles că deja sunt niște infiltrații. Foarte periculoase infiltrațiile alea, pentru că s-ar putea să rămânem fără pod într-o zi.”
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Nu s-ar ajunge la o problemă de rezistență a podului, pentru că va fi monitorizat permanent, are lucrări de întreținere constante, inclusiv după ce se va finaliza perioada de garanție, dar va crea costuri suplimentare, pentru că un cablu corodat va trebui schimbat și atunci în loc să schimbăm un cablu la 50 de ani, va trebui să schimbăm un cablu la 30 de ani.”
Podul suspendat peste Dunăre a fost inaugurat pe 6 iulie. La scurt timp, pe asfaltul podului din porțiunile de urcare și coborâre au apărut denivelări, iar autorităţile au dat vina pe șoferii de camion care nu respectă limita de tonaj impus pe timp de vară, de 7,5 tone. La sfârșitul lunii august, au fost verificate toate cele 100.000 de șuruburi din structura podului și s-a constatat că 401 nu erau prinse bine.
Podul a costat 500 de milioane de euro și este cea mai mare lucrare de infrastructură din România de după Revoluție.
Editor : B.C.