„Ne-am dat seama că am descoperit ceva unic”. Ce au găsit arheologii în apropierea unor ruine biblice din Ierusalim
Data publicării:
Canalele, adânci până la genunchi şi datând din urmă cu 2.800 de ani, se află în afara zidurilor Oraşului Vechi din Ierusalim. Foto: Profimedia
O reţea veche de aproape trei milenii de canale săpate în piatră descoperite recent în Ierusalim i-a uluit pe arheologi, având în vedere absenţa unor descoperiri biblice comparabile şi legăturile evidente cu un străvechi templu şi palat evreiesc care a existat în trecut în apropiere, informează Reuters.
Canalele, adânci până la genunchi şi datând din urmă cu 2.800 de ani, se află în afara zidurilor Oraşului Vechi din Ierusalim. Ele sunt concentrate în două zone separate printr-o distanţă de 10 metri, potrivit Agerpres.
Testele criminalistice realizate asupra canalelor nu au descoperit urme de sânge, a precizat Autoritatea Israeliană pentru Antichităţi - excluzând un potenţial rol jucat în sacrificarea animalelor pentru banchete sau în cadrul unor sacrificii religioase.
De asemenea, canalele nu par să fi fost construite pentru a permite scurgerea într-o singură direcţie sau să ducă spre un bazin unic, sugerând că nu erau folosite pentru eliminarea apelor reziduale sau a precipitaţiilor, a precizat aceeaşi instituţie israeliană, al cărei partener de cercetări ştiinţifice este Universitatea din Tel Aviv.
„Ne-am uitat la această instalaţie şi ne-am dat seama că am descoperit ceva unic”, a declarat arheologul Yiftah Shalev într-un comunicat, în care a spus că descoperirea reprezintă „un mister”.
Este posibil ca aceste canale să fi fost folosite pentru a pregăti o marfă „asociată cu economia templului sau a palatului”, a declarat arheologul Yuval Gadot în acelaşi comunicat.
„Producţia de pânză, de exemplu, necesită plasarea îndelungată a inului în apă, pentru ca acesta să se înmoaie. O altă posibilitate ar fi ca în acele canale să fi fost depozitate curmale, care erau lăsate să se usuce la soare pentru a produce sirop de curmale”, a adăugat Yuval Gadot.
Descoperirea arheologică, realizată în Parcul Naţional „Oraşul lui David”, va fi deschisă pentru public începând de săptămâna viitoare.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.