Marți, 17 ianuarie 2023, este ziua în care analiștii prezic că Elon Musk va deveni cel mai mare influencer de pe Twitter, transmite BBC.
Cu 120 de milioane de urmăritori, contul său, @ElonMusk, este deja al doilea cel mai urmărit, după @BarackObama, al fostului președinte al SUA, care are 130 de milioane de urmăritori.
Musk inevitabil îl va depăși pe politician ca urmare a creșterii fulminante din luna de după achiziționarea Twitter, arată statisticienii Social Blade.
Aceasta va fi o mișcare fără precedent. Industria social-media nu a mai văzut niciodată o platformă al cărui șef executiv este și cea mai mare personalitate de pe ea.
Astfel, în contextul în care Musk devine atât șeful executiv al Twitter cât și „influencerul șef” pe platformă, BBC a analizat implicațiile în cazul miliardarului și a site-ului său cu ajutorul experților.
Musk câștigă 270.000 de urmăritori pe zi
În ciuda recentelor controverse, popularitatea lui Musk pe Twitter este nedisputată dar și în creștere.
În ultimele 12 luni, el a obținut în medie 268.303 de urmăritori pe zi, potrivit Social Blade, și a pierdut urmăritori doar în cinci zile, toate putând fi atribuite evenimentelor care au devenit știri.
El a pierdut aproape 200.000 pe 12 noiembrie, când o tăiere masivă de locuri de muncă a fost anunțată la Twitter. El totodată probabil a câștigat noi urmăritori, numărul exact de persoane care i-au dat unfollow fiind probabil mult mai mare, scrie BBC.
„Elon Musk este acum principalul personaj de pe Twitter”, a declarat comentatorul de rețele sociale, Matt Navarra.
„Într-un fel, având un CEO care e și un mare influencer pe platformă are unele avantaje deoarece îl face foarte accesibil oamenilor”.
Puțini șefi executivi ai rețelelor sociale sunt mari influenceri pe propriile site-uri.
Musk scrie cu 84% mai multe mesaje de când a cumpărat Twitter
Deja un utilizator prolific al Twitterului, Musk a postat cu 84% mai mult de când a cumpărat platforma, potrivit Social Blade.
Marți, 22 noiembrie, el a lansat 75 de mesaje separate, fie postări, răspunsuri sau retweets. Acesta este un record în cazul lui.
„Este grozav să ai un CEO care folosește produsul”, a spus un fost senior manager de produs de la Twitter, care a dorit să rămână anonim.
Musk urmărește doar 129 de persoane
Deși a căpătat 8,6 milioane de urmăritori de când a cumpărat Twitter, Musk însuși a urmărit doar șase noi oameni în această vreme, în total ajungând la 129.
Fondatorul Twitter, Jack Dorsey, urmărea aproximativ 3.500 de oameni când era director executiv. Fost președinte american Barack Obama urmărește 570.000.
Iar comentatorii spun că urmărind așa de puțini oameni limitează viziunea lui Musk despre ce vorbesc utilizatorii pe rețeaua socială.