Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, miercuri, că semnarea contractelor de finanţare prin PNRR pentru dotarea şcolilor este un moment important pentru viitorul educaţiei din România, precizând că aceste investiţii vor îmbunătăţi semnificativ infrastructura educaţională. „Peste 5.600 de unităţi de învăţământ vor fi modernizate vizibil”, a spus Deca.
„Îmi face mod evident o deosebită plăcere să marcăm împreună un moment atât de important pentru viitorul educaţiei din România. Ne aflăm astăzi aici ca să marcăm semnarea primelor contracte de finanţare ce vor îmbunătăţi semnificativ infrastructura educaţională din România. Avem peste 5.600 de unităţi de învăţământ preuniversitar, palate şi cluburi ale copiilor, precum şi centre de resurse şi asistenţă educaţională care se vor moderniza vizibil.
Ele urmează să primească mobilier nou, să fie dotate cu laboratoare de informatică, de ştiinţe, cu laboratoare multidisciplinare, cabinete şcolare, de discipline, săli de sport, ateliere de practică şi echipamente IT”, a afirmat Deca, la ceremonia de la Palatul Victoria de semnare a contractelor finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, apelul de proiecte „Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitare şi a unităţilor conexe”, potrivit Agerpres.
Ea a spus că „această măsură de modernizare masivă a infrastructurii educaţionale” în care va fi investită o sumă de peste un miliard de euro „are în spate un traseu mai lung”, menţionând că a început odată cu proiectul „România educată” şi ulterior a fost cuprinsă în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
„Prin eforturile guvernelor coaliţiei, reuşim să vedem semnate contractele şi apoi ele să producă efecte în fiecare şcoală şi în fiecare sală de clasă. Investiţiile despre care vorbim astăzi sunt necesare şi pentru realizarea reformelor din pachetul de legi ale educaţiei. Infrastructura educaţională adecvată permite aplicarea noilor metode pedagogice, crescând motivaţia elevilor, dar şi a cadrelor didactice pentru un învăţământ inclusiv de calitate”, a adăugat ministrul.
Deca a mai arătat că şi cadrele didactice vor beneficia de aceste contracte de finanţare, unde au fost introduse şi materialele didactice, „fiindcă este nevoie ca toţi dascălii să aibă cele necesare pentru a-şi desfăşura activităţile cu elevii, inclusiv activităţile extracurriculare şi cele sportive”.
„De asemenea, o componentă importantă a investiţiilor ce vor fi realizate în urma acestor contracte o reprezintă dotarea atelierelor de practică din învăţământul tehnologic, sprijinind astfel implementarea unei alte reforme din noile legi ale educaţiei şi anume crearea unei rute profesionale complete pentru toţi elevii care doresc şi pot să-şi continue studiile în învăţământul tehnic superior”, a adăugat ministrul.
Potrivit lui Deca, „per ansamblu, aceste investiţii reprezintă un bun prilej pentru ţara noastră de a fructifica fondurile destinate relansării post pandemice într-una dintre investiţiile cele mai rentabile pentru o societate, investiţia în educaţie şi în copii”.
„Ţine de noi să ne asigurăm că fondurile alocate prin PNRR pentru învăţământ vor fi utilizate cu succes pentru ca în anii următori să vedem rezultate concrete ale acestor acţiuni”, a adăugat Ligia Deca.
Ea a anunţat că în lunile următoare vor fi semnate şi alte contracte de finanţare. „Dacă astăzi ne referim la dotările unităţilor de învăţământ cu echipamente digitale de ultimă generaţie, cu mobilier modern şi cu laboratoare şi ateliere de practică, în lunile următoare vă anunţ că vor urma o serie de alte semnări de contracte care vor cuprinde diverse investiţii în educaţie, precum campusurile de învăţământ dual, microbuzele şcolare, construcţia de noi şcoli sustenabile, verzi şi aşa mai departe. În următoarea perioadă ne aşteptăm să semnăm, în plus, încă 4.000 de contracte”, a mai spus ministrul.
Ea a transmis mulţumiri primarilor şi preşedinţilor de Consilii pentru implicarea în aceste contracte, menţionând că aceştia trebuie să susţină în continuare implementarea tuturor proiectelor pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii şcolare din întreaga ţară.
Editor : C.L.B.