Aflat în Liban, Hassan Awdi susţine că nu a avut parte de un proces corect. „ Îmi pare rău pentru justiţia din România”, a spus acesta.
Întrebat dacă va face opt ani de închisoare, Hassan Awdi a răspuns: „Sigur că nu. Chiar dacă aş fi vinovat, nu pot să accept asta. Dosarul este fabricat. Urmează să meargă la trei curţi internaţionale de judecată şi acolo voi obţine dreptatea”.
Procurorii DIICOT susţin că Hassan Awdi a cumpărat CFR Mesagerie, compania de stat specializată în transportul presei şi coletărie. Apoi a devalizat societatea prin vânzarea la fier vechi a tuturor locomotivelor şi vagoanelor. Paguba: un milion de euro. Hassan Awdi susţine că activele au dispărut după ce el a plecat din România.
„Există 170 de vagoane, fiecare a 170 de tone. Nimeni nu vrea să răspundă unde sunt. Eu sunt acţionar, sunt investitor internaţional, am dreptul să ştiu ce s-a întâmplat cu activele”, spune omul de afaceri.
„Ele, la momentul când firma a intrat în insolvență, au existat. Că nu avea cine să le ia. Nu puteai să le iei de pe șina să pleci cu ele acasă. Că totuși vorbim de un vagon care cântărește pe la 20 de tone”, afirmă Florin Lungoci, director general al Awdi Group Romania.
Florin Lungoci a fost mâna dreaptă a lui Hassan Awdi şi i-a condus afacerile în România. El susţine că statul român s-a fraudat de unul singur şi că omul de afaceri arab este nevinovat.
„La Cfr Mesagerie nici măcar n-am fost lăsați să facem investiții. S-a înființat CFR Mesagerie din punctul meu de vedere doar pentru a se fura bani de la CFR Călători care să ajungă la CFR Mesagerie, de la CFR Mesagerie pe la vreo două-trei companii private”, mai spune Florin Lungoci.
Pedeapsa decisă de judecătorii Curţii de Apel din Bucureşti este definitivă şi executorie. În timp ce Hassan Awdi spune că nu va veni în ţară, CFR Mesagerie este în insolvenţă şi aşteaptă falimentul.
Citiți și: