Un caz fără precedent a fost soluționat de o instanță din România. Un elev din Gorj, care a fost lăsat repetent, a reușit să anuleze decizia în instanță. A demonstrat că nu a putut să participe la orele ținute online în pandemie, pentru că nu știa să folosească tableta.
Băiatul este elev la Școala Gimnazială „Alexandru Ștefulescu” din municipiul Târgu Jiu. În timpul anului școlar 2019-2020, atunci când s-a trecut de la învățământul față în față la cel online, părinții au solicitat sprijinul profesorilor, dar și colegilor băiatului, pentru a-l ajuta pe acesta să se conecteze la ore, însă nimeni nu l-a ajutat, astfel că la finalul anului școlar, băiatul a fost declarat repetent.
Tatăl a depus o reclamație la Inspectoratul Școlar Județean Gorj, însă reprezentanții instituției nu au depistat nereguli în urma verificărilor.
„Probabil, consultat cu juristul instituției, s-a considerat că nu are dreptate reprezentantul legal al minorului. S-a format o comisie, care a discutat aceste aspecte de natură legală, este o procedură în acest sens, orice astfel de reclamație ajunge în cadrul unei comisii care analizează aspectele”, a precizat Ionuț Catrina, purtător de cuvânt ISJ Gorj.
Părintele a mers în instanță, unde a cerut socoteală unității școlare, Inspectoratului, dar și Ministerului Educației. După mai multe termene, familia a avut câștig de cauză, însă răul era deja făcut. Copilul a fost nevoit să repete clasa a V-a.
„Procedura de hotărâre a instanței a fost pusă imediat în aplicare printr-o decizie a mea, au fost anulate acele acte administrative, respectiv situația din catalogul școlar și din foaia matricolă și adresa de comunicare prin care a fost înștiințat că a rămas repetent. Aceste acte au fost înmânate și familiei”, a declarat Vasile Udroiu - directorul Școlii Gimnaziale „Alexandru Ștefulescu” din Târgu Jiu.
Pe lângă cererea de anulare a repetenției, părinții au mai cerut și promovarea copilului într-o clasă superioară, însă instanța nu a aprobat acest lucru.
Editor : L.P.