„Din această locuinţă, vreme de aproximativ doi ani a fost coordonată întreaga afacere până astăzi, când poliţiştii au făcut percheziţii. Au fost ridicate peste o mie de produse despre care poliţiştii spun că nu au găsit documente de provenienţă”, relatează Cristian Popa, reporter Digi24.
Afacerea era simplă. Tigăile, mopurile, electrocasnicele sau farfuriile erau prezentate pe un site drept produse de marcă, originale. Clienţii le comandau şi le plăteau online.
„Sumele de bani obţinute fiind virate de clienţi în diverse conturi bancare care nu aparţineau societăţii, banii fiind ulterior retraşi de reprezentanţii societăţii”, afirmă comisar-șer Claudiu Enache.
La livrare, însă, clienții constatau că produsele comandate nu sunt de calitate şi sunt altele faţă de cele din imaginile de prezentare. Iar cei care au vrut să le returneze şi să îşi recupereze banii ar fi primit amenințări. În ultimul an, peste 250 de reclamații au fost depuse la Poliţie sau la Autoritatea de Protecție a Consumatorilor.
„În termen de 14 zile, dacă faci achiziția online sau pe telefon, poți să trimiți produsul înapoi dacă nu ești mulțumit de el și operatorul este obligat să își returneze contravaloarea produsului tot în termen de 14 zile, fără niciun cost suplimentar”, declară Marius Dunca, preşedintele ANPC.
Afacerile online desfășurate de reprezentanții firmei ar fi adus un prejudiciu de peste un milion și jumătate de lei spun polițiștii. În dosar sunt cercetaţi adminstratorul firmei şi doi angajaţi. La câteva ore după percheziţii, site-ul era încă funcţional, deşi poliţiştii au anunţat închiderea lui.