Foto: Agerpres
Conform referatului, Cristian Burci ar fi condus reţeau care a provocat Romvag un prejudiciu de 8 milioane de euro. Acesta şi asociaţii săi mutau bani din conturile Romvag în cele al acţionarului majoritar, IRS Luxemburg.
Grupul de firme a cumpărat uzina în 2004 iar în 2006 a primit de la aceasta 3 milioane de euro pe baza unui conmtract de împrumut fără garanţii şi fără dobândă. Suma a crescut apoi la 7 milioane de euro. Din aceşti bani, 5 milioane de euro au fost folosiţi pentru majorarea capitalului social al unei alte firme care făcea parte din sistemul care rula banii până li se pierdea urma, spun procurorii. Înapoi, la Romvag, s-au întors mai puţin de 2 milioane de euro.
În acelaşi timp, întreaga producţie a fabricii din Caracal a fost direcţionată către o firmă din Elveţia, al cărei acţionar era acelaşi grup de firme care deţinea Romvag - IRS Luxemburg. Au fost făcute livrări în valoare de 17,5 milioane de euro, inclusiv după ce uzina intrase în insolvenţă. Mare parte din aceşti bani nu a ajuns niciodată la Caracal, spun anchetatorii.
În plus, Cristian Burci i-ar fi pus pe şoferii săi să-şi deschidă firme de consultanţă care apoi au încheiat contracte de zeci de mii de euro cu Romvag.
Procurorii DIICOT spun că şi statul român a fost păgubit, după ce patrimoniul Romvag a fost vândut pentru 33 de milioane de lei uzinei Astra Arad - deţinută tot de IRS Luxemburg -, în iulie 2012.
Procurorii DIICOT au reţinut cinci suspecţi în dosarul falimetării Romvag şi cer instanţei arestarea preventivă a acestora. Cel mai sonor nume din acest dosar este al omului de afaceri Cristian Burci, acţionar la mai multe firme ale grupului International Railway Systems SA Luxemburg. Alături de el sunt cercetaţi Ion Dinoiu şi Clara Clementina Gheocov, foşi directori generali ai Romvag, Wilson Stancu, fost membru în Consiliul de Administraţie, şi Denisa Turcu, administrator special al fabricii.