Circulația pe viitorul drum expres Brăila-Galați ar putea fi deschisă încă din acest an, a anunțat luni ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Vești bune pentru Drumul expres Brăila-Galați (DEx6)! Stadiul lucrărilor se apropie de 85%. Dacă se menține ritmul din șantier, circulația ar putea fi deschisă mai devreme decât este prevăzut în termenul contractual (2025). Constructorul este bine mobilizat în șantier, cu peste 200 de muncitori și peste 80 de utilaje”, a declarat Sorin Grindeanu într-o postare publicată pe Facebook.
În prezent, se lucrează în special la structura podurilor de pe traseu.
„Iar una dintre cele mai importante structuri construite pe acest șantier este Podul hobanat peste Siret (al doilea ca mărime în România), la care se toarnă pilonii centrali. El face parte dintr-o structură complexă care include viaducte, un pod cu grinzi de beton și un pod metalic în arc. Construcția acestei structuri a depășit stadiul de 70%”, a mai spus Grindeanu.
Totodată, ministrul Transporturilor a declarat, după vizita la Drumul expres (Dex6) Brăila-Galaţi, că firma care a făcut Podul de la Brăila cere CNAIR 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat pe ambele maluri „undeva la 90%”. Ministrul spune că asta înseamnă „rea voinţă”.
Ministrul a spus că „partea mai puţin bună este modul în care cei de la Webuild, care au făcut proiectul Podului de la Brăila, înţeleg să gestioneze relaţia cu CNAIR-ul”.
„Ca să fiu cât se poate de clar, în acest moment ne solicită, nu nouă, CNAIR-ului ca să fiu mai exact, 230 de milioane de lei, ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat şi pe malul brăilean şi pe malul tulcean (..) undeva la 90%, deci se poate da drumul la circulaţie. Nu, solicită încă 230 de milioane, altfel vor respecta termenul pe care îl au, octombrie 2024. Asta înseamnă rea voinţă. Nu o să fim de acord, nici la Minister, nici la CNAIR, cu acest tip de şantaj, iar măsurile pe care noi le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeţi în săptămânile şi lunile viitoare”, a spus Sorin Grindeanu.
„Ca să vă faceţi o imagine, dincolo de multe alte lucrări pe care consideră dânşii să le plătim noi, mai solicită în suma asta vreo 30 şi ceva de milioane, ce i-am pus noi să refacă pe asfaltul care anul trecut nu a fost de cea mai bună...Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu recepţia, nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest şantaj pe care au încercat să îl facă având în vedere perioada asta electorală”, a precizat ministrul Transporturilor.
Grindeanu a menţionat că „faptul că dechiderea acestor tronsoane de drum ar fi dus la o circulaţie mai bună şi în municipiul Brăila dar şi în descărcarea spre Tulcea, au crezut că este o cheie sau un motiv să şantajeze ministerul, CNAIR-ul, să plătească această sumă”.
„Eu nu am cum, nici eu nici colegii mei, să cedăm la un asemenea şantaj nejustificat. Sunt oameni care, dacă au câştigat un proiect, trebuie să îl ducă până la capăt, să facă lucrările de bună calitate, astfel încât să putem să recepţionăm. O să vedeţi săptămânile şi lunile viitoare, apropo de această companie, probabil că această declaraţie a mea de astăzi va fi folosită, dar îmi asum. Repet, este un şantaj pe care dânşii au încercat să îl facă tocmai fiind în această perioadă în care credeau că statul român va ceda la aceste presiuni cu care au fost obişnuiţi”, a menţionat Grindeanu.
Editor : M.L.