Facebook și Instagram impun noi restricții, din februarie. În ce măsură sunt afectați utilizatorii

Data actualizării: Data publicării:
Imagine ilustrativă cu Meta
Foto: Profimedia Images

Începând cu luna februarie, Facebook și Instagram vor restricționa accesul agențiilor de publicitate la datele adolescenților, relatează The Guardian.

Facebook și Instagram vor înăspri restricțiile privind datele personale ale utilizatorilor, disponibile firmelor care pot redirecționa reclame către adolescenți. Astfel că, din luna februarie, agențiile de publicitate nu vor mai putea vedea sexul unui utilizator sau tipul de postări cu care au interacționat tinerii, ca modalitate de a direcționa reclamele către aceștia.

Anunțul a fost făcut de compania-mamă a platformelor, Meta, care a precizat că, în urma modificărilor, doar vârsta și locația unui utilizator vor putea fi văzute și folosite de către agențiile de publicitate pentru a afișa reclame. De asemenea, din luna martie, adolescenții care utilizează Facebook și Instagram vor putea alege să vadă mai puține reclame, intrând în setările conturilor, unde pot selecta „să vadă mai puțin” anumite tipuri de reclame, a mai anunțat Meta.

Mulți activiști sunt de părere că platformele de socializare trebuie să facă mai mult pentru a controla tipurile de publicitate afișate utilizatorilor mai tineri, precizând că reclamele neadecvate pot provoca la fel de mult rău ca și conținutul ofensator sau abuziv postat de alții, notează sursa citată.

Nu e prima oară când Meta impune restricții agențiilor de publicitate care vizează adolescenții cu reclame în funcție de interesele și activitățile lor. De altfel, noile măsuri vin ca urmare a cercetărilor făcute de experți pe această temă și a reglementărilor globale, scrie The Guardian. „Ca parte a muncii noastre continue de a menține aplicațiile adecvate vârstei pentru adolescenți, facem noi modificări în privința agențiilor publicitare”, a anunțat Meta într-o postare pe blog.

Compania motivează introducerea noilor restricții precizând că tinerii sunt vulnerabili în fața unor reclame care nu ar trebui să ajungă la ei. „Recunoaștem că adolescenții nu sunt neapărat la fel de pregătiți ca adulții pentru a lua decizii cu privire la modul în care datele lor online sunt utilizate pentru publicitate, în special atunci când vine vorba de a le arăta produse disponibile pentru cumpărare. Din acest motiv, restricționăm și mai mult opțiunile pe care le au agențiile de publicitate pentru a ajunge la adolescenți, precum și informațiile pe care le folosim pentru a le afișa reclame adolescenților”, a explicat compania-mamă a Facebook și Instagram.

Editor : C.L.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde s-a născut Iisus Hristos de fapt și de ce s-ar putea să nu fie Betleem, conform...
Digi FM
Doi vloggeri români au vizitat Venezuela, una dintre cele mai sărace țări din lume: „Am fost șocați, un...
Pro FM
Cum este Misha Miller, care a cucerit topurile muzicale cu Alex Velea, în timpul liber: „Nu trebuie să...
Film Now
43 de ani și 3 copii, superbă și în formă. Jessica Alba, vacanță în costum de baie în Mykonos, cu familia...
Adevarul
De ce nu mâncăm ouă de curcă și de ce nu se găsesc în supermarket la fel ca cele de găină
Newsweek
ALERTĂ Pensionarii pierd 330 lei la pensie în ianuarie. Documentul care „îngroapă” indexarea, semnat
Digi FM
Monica Bîrlădeanu, adevărul despre motivele pentru care nu-și mai face rezoluții la început de an: „Am...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată „Doamna cu porumbei” din „Singur acasă 2” la 79 de ani. Actrița a avut probleme de sănătate: „A...
UTV
CRBL, primul Craciun departe de fiica sa, Alessia: „Povestim pe WhatsApp, dar nu e acelasi lucru”. Artistul a...