Cu trenul de la Gara de Nord direct la Terminalul Sosiri de la Aeroportul Otopeni: lucrările la cea mai nouă linie de cale ferată sunt gata în proporţie de 94%, iar din decembrie oricine vrea să ajungă pe aeroportul Henri Coandă va putea folosi această rută. Acum ea este folosită doar pentru teste, iar primii care au ajuns cu trenul pe aeroport au fost oficialii statului român, în frunte cu preşedintele Klaus Iohannis. Autorităţile spun că noua rută va rezolva problema traficului de pe DN1 şi de pe Şoseaua de Centură a Bucureştiului.
Reporterii Digi24 au făcut un experiment pentru a afla în cât timp se parcurge distanța cu noul tren și în cât timp – cu mașina.
Alexandra Georgescu, jurnalist Digi24: Este ora 13 și 44 de minute. Am plecat chiar acum cu trenul de la Otopeni până la Gara de Nord. Rămâne de văzut cât vom face. În mod normal ar trebui să dureze aproximativ 20 de minute. În același timp, colega mea, Maria Moiș a plecat cu un autoturism. Să vedem cât va face ea până la Gara de Nord de aici de la Otopeni.
Calea ferată care face legătura între aeroportul Henri Coandă şi Gara de Nord a fost folosită luni pentru prima oară, pe direcţia Otopeni. Klaus Iohannis, Ludovic Orban şi Lucian Bode au făcut primul test cu trenul care din decembrie va circula oficial pe această rută. Rămâne întrebarea: cât de avantajos va fi noul mijloc de transport pentru cei care se grăbesc să prindă avionul? De aceea, unul dintre reporterii Digi24 a făcut traseul cu autoturismul:
Maria Moiş, jurnalist Digi24: Cu maşina pare avantajos până în acest moment: am făcut aproximativ 5 km. Ne apropiem de intrarea în Bucrueşti şi au trecut doar 7 minute. Să vedem pe unde a ajuns colega mea care se află în tren.
Alexandra Georgescu, jurnalist Digi24: După aproximativ 25 de minute de când am plecat de la aeroportul Otopeni, am parcurs aproape 3 km. Mai avem încă 16 km până la Gara de Nord, însă, ce-i drept, acum trenul circulă cu o viteză mai mare.
România s-a grăbit să construiască calea ferată care să lege Gara de Nord de Otopeni în vederea găzduirii Campionatului European de Fotbal care trebuia să se ţină în vara anului 2020.
În ciuda aglomeraţiei tradiţionale din Capitală, drumul cu maşina a fost mai lejer decât cu trenul inaugurat special pentru a duce turiştii la aeroport.
Maria Moiş, jurnalist Digi24: Am ajuns la Gara de Nord după 23 de minute. Este adevărat că nu am făcut acest traseu la o oră de vârf. Colega noastră încă este pe drum.
Călătoria cu trenul pe noul tronson de cale ferată care măsoară 18 kilometri a durat dublu faţă de traseul făcut cu maşina.
Alexandra Georgescu, jurnalist Digi24: Am ajuns într-un final în Gara de Nord de la Aeroportul Otopeni. Am făcut aproximativ 45 de minute, însă spun autoritățile nu se va întâmpla așa și când va funcționa oficial acest tronson.
Editor : Monica Bonea