ACTUALIZARE 12.52. Doi experţi independenţi au ajuns miercuri dimineaţă în zona avariei pentru a face evaluările pentru execuţia lucrărilor, dar şi pentru pierderile de apă suferite de regia de apă.
Din primele estimări, valoarea reparaţiilor se ridică la aproximativ 800.000 de lei, lucrările presupunând înlocuirea unui tronson din magistrală pe o lungime de aproximativ 20 de metri, dar şi realizarea ancorajului de protecţie din beton armat.
Purtătorul de cuvânt al RAJA Constanţa, Irina Oprea, a precizat că lucrările de reparaţii vor dura mai mult pentru că betonul turnat are nevoie de cel puţin 10 - 12 ore pentru a se întări.
"În condiţiile în care, din punct de vedere tehnic, nu mai există şi alte avarii ascunse pe tronsonul magistralei în zona avariei, specialiştii estimează finalizarea lucrărilor în cursul acestei nopţi", a spus reprezentantul RAJA.
Reprezentanţii societăţii de apă spun că de vină pentru avaria produsă pe magistrală este firma care construieşte în zonă o benzinărie şi care nu are avizul necesar de la RAJA. În ultimele trei săptămâni, constructorul a fost somat, în repetate rânduri, să realizeze un proiect care să prevadă şi lucrări de protecţie a conductei.
„Pe data de 8 li s-a trimis notificare prin executorul judecătoresc pentru a stopa imediat lucrările. Pe data de 9, societatea RAJA a notificat Inspectoratul de Stat în Construcţii pentru a interveni şi a-şi face datoria. După cum vedeţi, au trecut 12 zile şi şi-au făcut datoria, între ghilimele”, spune Felix Stroe, directorul general al SC RAJA SA Constanţa.
Muncitorii au continuat să sape, iar magistrala a cedat.
Reprezentanţii RAJA spun că, în cel mai optimist scenariu, furnizarea apei reci va putea fi reluată de joi. Avaria a afectat şi cel mai mare producător de pâine şi produse de panificaţie din judeţ, însă fabrica va fi alimentată cu apă în regim de urgenţă prin sistemul vechi de conducte care a fost conservat de societate.
Din conducta spartă a curs atât de multă apă încât două rezervoare, folosite pentru stocarea produselor petroliere, care erau îngropate în zonă, au fost pur şi simplu scoase din pământ.
Conducerea RAJA va face plângere penală constructorului pentru distrugere, urmând ca acesta să suporte reparaţiile, dacă va fi găsit vinovat. Pierderile estimate de conducerea RAJA se ridică la 600.000 de lei.