Despre Chevron, „nici vorbă de retras din România”, a subliniat Victor Ponta într-o declarație de presă făcută la Washington după întâlnirea cu reprezentanții gigantului energetic american. „Intenționează să comunice mai clar atât condițiile tehnologice, cât și de protecție a mediului, avantajele economice. Sunt convins că o parte importantă dintre cei care sunt împotrivă sunt deschiși la explicații. Va rămâne o minoritate radicală care nu va asculta niciun argument, dar nu poate să impună majorității renunțarea la un proiect strategic național”, a adăugat premierul.
Victor Ponta, la întâlnirea cu reprezentanții Chevron / Foto: gov.ro
„Pentru România industria energetică e un obiectiv strategic național, independența o putem atinge prin folosirea resurselor convenționale, nu doar cele exploatate de Romgaz și OMV Petrom, ci și cele din Marea Neagră. Guvernul e foarte decis să sprijine explorările de resurse neconvenționale, gaze de șist, pe care le face nu doar Chevron, ci și alte companii, atât timp cât sunt respectate toate standardele de mediu. Avantajele economice sunt uriașe. Mi s-a confirmat că SUA sunt pe care de a câștiga o mare bătălie în economia mondială prin faptul că folosesc resurse mult mai ieftine, gazul e la o treime față de prețul din Europa, aproape un milion de joburi s-au creat în SUA în domeniul exploatării gazelor și petrolului de șist, am aflat că se construiesc șapte combinate de îngrășăminte chimice, adică ceea ce se cam închide prin Europa”, a explicat Victor Ponta.
„Lumea trebuie să știe că România e o țară sigură, stabilă, dar în care dacă cineva încalcă legile este sancționat”, a subliniat Victor Ponta. Urmăriți-i declarațiile în materialul video de mai sus.
CORESPONDENȚĂ DIN SUA. La volanul mașinilor care pot părea agabaritice pentru străzile din România, consumatorii americani au lăsat pe ultimul loc grija consumului de carburant. De fapt. ei beneficiază de povestea de succes a companiilor petroliere de aici. Pentru un galon de benzină, ei plătesc sub patru dolari, ceea ce înseamnă că un litru costă aproximativ trei lei, jumătate din prețul afișat la pompă în România.
Şoferii români dau aproape 2 dolari pentru un litru de carburant, deşi avem resurse de petrol. Pe lîngă petrol, subsolul ţării noastre este bogat şi în gaze naturale. Însă România îşi asigură 75% din consumul de gaze din producţia internă, iar restul de 25% reprezintă importuri din Rusia. Metanul rusesc costă dublu faţă de cel românesc, iar asta se vede şi în facturi.
Preţurile carburanţilor în România
benzină 1,78 dolari/litru
motorină 1,85 dolari/litru
Preţurile gazelor naturale
Producţie internă 200 dolari/1.000 m3
Importuri Rusia 400 dolari/1.000 m3