Victor Ponta, despre dosarul Microsoft: Mă justific în presă pentru că m-a acuzat presa. DNA nu m-a acuzat de nimic
Principalele declarații ale premierului:
Am văzut că informația a apărut pe surse, m-am dus la birou să văd despre ce e vorba, am văzut că e o persoană anonimă.
Am verificat rapid la Corpul de Control, nu s-a făcut în 2004 un control legat de licențe. Eu nu mai eram șef al Corpului de Control, eram ministru.
TSD nu are personalitate juridică, deci nu putea primi donații.
Martor: Victor Ponta, sprijin pentru Fujitsu. În schimb, firma ar fi dat calculatoare pentru sediul TSD. Reacția premierului
Dacă mă cheamă cei de la DNA le spuneam ce v-am spus dumneavoastră.
N-am niciun fel de îndoială, mă gândesc că mâine e ultima zi de necampanie și se discută un caz de 12 ani.
Aș fi preferat să vină DNA să mă întrebe. Mă justific în presă pentru că m-a acuzat presa. DNA nu m-a acuzat de nimic.
N-am avut niciun fel de relații cu Claudiu Florică, nu mă ocupam de licențe, deci nu avea de ce să-și facă de lucru cu mine.
Nu am avut niciodată de-a face cu licențe, nu am avut niciun fel de atribuții.
Acest dosar a fost declanșat de raportul Corpului de Control pe care eu l-am trimis la Parchet. Poate că dintr-un gest de masochism m-am reclamat eu pe mine?
Domnul Dan Nica este acuzat că a semnat un document în noiembrie 2004. Domnul Dan Nica nu mai era ministru din luna iunie. Cum putea să semneze ca ministru în noiembrie 2004?
Mi se par niște lucruri făcute cu puțin profesionalism dar, evident, justiția va cerceta și își va spune cuvântul.
Ce a fost înainte de 2004, au fost sancţionaţi prim-miniştri, miniştri şi noi am făcut multe sesizări când am venit la guvernare.
Eu am prezentat probe clare, domnul Funeriu şi domnul Vreme au trecut în evidenţă mai multe computere decât au fost achiziţionate.
Procesul necesar corect de combatere a corupţiei trebuie să continue fără să ţină cont de campaniile electorale.
Despre Jusitiție
Dacă voi fi preşedinte, spre deosebire de Băsescu, voi considera că am obligaţia de a nu interveni public în procese.
Am constatat, în ziua în care se judeca Dan Voiculescu, Băsescu era la televiziune şi spunea că Dan Voiculescu ar trebui să fie condamnat.
Eu cred că preşedintele trebuie să fie un exemplu şi să nu comenteze când li se întâmplă ceva duşmanilor politici.
Cultura pe care o am de când eram magistrat îmi spune că nu trebuie să te pronunţi în public.
Timp de un an de zile nu am avut preşedinte la ÎCCJ, pentru că preşedintele a refuzat mai multe propuneri.
Dacă persoana propusă îndeplineşte condiţiile legale nu trebuie respins doar pentru că nu-l plac eu.
Preşedintele emite decretul, doar pe considerente legale.
Preşedintele nu ar trebui să poată refuza, decât pe considerente legale.
Exact în ianuarie am făcut nişte declaraţii pentru care am fost sancţionat de CSM. Am spus că am înţeles şi nu mai comentez niciodată public.
Această interdicţie trebuie extinsă la mulţi alţi oameni care au voie să comenteze. Eu cred că jurnaliştii, părţile au voie să comenteze. Preşedintele este cel care numeşte magistraţii în funcţie.
Aici a greșit Traian Băsescu, pentru că a făcut-o în scop politic. A spus „dușmanii mei sunt corupți. Uite, justiția îi pedepsește”.
Ce a făcut domnul Morar, să declare toate legile siguranței neconstituționale, mi se pare un pericol. Dar are un mandat de nouă ani. Azi Traian Băsescu era supărat pe acest lucru și l-am întrebat: cine l-a trimis acolo?
Traian Băsescu a schimbat oameni, i-a dat afară pe cei care nu erau ai lui.
Am învățat de la Traian Băsescu ce să nu fac dacă ajung președinte.
Nu cred că poți îndrepta lucrurile printr-un abuz legal.
Trebuie să existe o responsabilitate pentru toți cei care greșesc: eu ca prim-ministru, dvs. ca jurnalist, judecătorul, atunci când greșește.
Un exemplu, Cumințenia pământului a fost retrocedată chiar dacă fusese cumpărată de stat, iar acum fiecare român trebuie să dea un euro pentru răscumpărarea ei. Am sesizat CSM.
Despre votul din Parlament pentru urmărirea penală a foștilor miniștri.
Eu voi vota pentru. La Camera Deputaților e doar Valerian Vreme, iar din ce am văzut în raportul Corpului de Control, o să votez „Da”.
Despre rectificarea bugetară
Banii în plus nu sunt bani care vin dintr-o parte și îi ducem în alta. Vin din încasări suplimentare și cheltuieli reduse.
Este un plus de încasări, avem un sistem de combatere a evaziunii fiscale mai eficient, direcția antifraudă, parchetul a început să meargă pe urma rețelelor de evaziune.
Am alocat bani la Educație și Justiție pentru a respecta hotărâri judecătorești în urma deciziilor Guvernului Boc.
Am alocat mai mai mult pentru protecția copilului, însoțitori pentru persoane cu handicap, etc, bani care ajung prin autoritățile locale.
Despre investiţii
Pentru investiţii aflate în derulare, la autorităţile locale sunt 400 de milioane de lei. Acolo, banii se pot cheltui imediat.
Problema principală care ne-a dus la scăderea creşterii economice pe primele nouă luni, avem 2% din PIB, înseamnă 3 miliarde de euro pe care le avem şi nu le-am cheltuit, pentru că procedurile au fost foarte lungi şi nu s-au făcut procedurile.
Am mers în licitaţii cu ideea că vor câştiga cei cu preţul foarte mic.
Au câştigat firme cu preţuri atât de mici că au fost sub proiectele de cost. Varianta este să le rezilem contractele dar asta ne face să depăşim termenul maxim până când se pot cheltui aceste fonduri.
Nădlac-Arad, primul sector firma e în insolvenţă, l-am relicitat, al doilea, în insolvenţă, l-am relicitat. Sa dea Dumnezeu să dea facturile până la 30 decembrie, altfel nu mai putem cheltui banii.
Sunt proiecte care ţin de şcoli, de spitale, banii au fost cheltuiţi.
Pentru proiectele din bugetul de stat, care a avut contracţii ale deficitului, am alocat bani pentru a reporni Autostrada Transilvania şi sunt proiecte pe care nu le putem face decât în parteneriat public-privat.
Am adoptat reducerea CAS, azi, am acoperit 820 de milioane, care este efectul reducerii CAS, al încasărilor pe care nu le mai avem. Am acoperit efectul pe pâine şi pe profitul reinvestit.
Anul trecut am avut cea mai mare creştere economică din UE, anul ăsta cea mai mare creştere a producţiei industriale.
De la 7% absorbţie, la 40% absorbţie nu e acelaşi lucru.
Simt toţi cei care au avut salariile şi pensiile reîntregite, cei care au lucrat cu salariul minim pe economie, companiile care nu plătesc impozit pe profitul reinvestit.
Fiecare segment beneficiază într-un fel sau altul.
Prin sistemul constituţional românesc, dacă preşedintele şi primul ministru nu trag împreună, suferă românii.
Atâta timp cât investiţiile în offshore sunt diferite decât pe pâmânt, companiile care forează în Marea Neagră trebuie să primească toate stimulentele ca să investească. Exxon şi Petrom ştiu acum în ce investesc.
Independență energetică
Întrebare: În cazul în care Rusia decide să suspende livrarea de gaze, ce ar trebui să facă România? Să sufere alături de Republica Moldova sau să sisteze livrarea de gaze?
Să suferim împreună ce e de suferit.
Deocamdată, în prima fază, gazoductul oferă gaz doar doar în zonele de graniță. Răspunsul este da, trebuie să ne solidarizăm.
Gazele de șist
În primul rând nu știm dacă sunt acolo. Au săpat mai multe companii și nu a fost afectată nicio rețea de apă.
Hai să cointeresăm comunitățile locale, o parte din redevențe să rămână la comunitățile locale.
Dar partea cu „ne otrăvesc fântânile” - sunt afirmații făcute și cu bună credință și cu rea credință.
Dacă avem resurse, punem pe masă tot ce se știe. Viitorul Guvern și viitorul Parlament să ia o decizie.
Sunt investitori care au reparat școala și biserica, unde nu au reparat biserica s-a supărat preotul și a devenit luptător de mediu.
Ai posibilitatea să spui că din 100 de lei redevență merg 80 la bugetul de stat și 20 la consiliul local. Așa și comunitatea locală are interesul să aibă cât mai multe exploatări.
Despre „politica externă pragmatică” din programul lui Victor Ponta
România este un partener loial, dar nu un simplu actor care reacționează - s-a decis ceva, zicem da.
Orice discuție am avut despre Ucraina, Rusia, am spus: da, bazați-vă pe România. Dar principalul țel este drumul european al Republicii Moldova, am spus acest lucru de fiecare dată.
Mai este vorba de un parteneriat strategic cu Turcia și Polonia.
Angela Merkel merge în fiecare an la Beijing cu o delegație de investitori. Vreau și eu să fac ce face Angela Merkel.
Despre Elena Udrea și sprijinul acordat de Traian Băsescu
Mi se pare incorect și indecent. Le-am spus celor din PSD: dacă ajung președintele României nu facem ședințe PSD la Cotroceni, nu vă afișați cu mine în campanie. Ce face Băsescu coboară prestanța funcției de președinte.
Elena Udrea are un singur rol, să strângă voturi pentru Klaus Iohannis în turul al doilea.
Despre Klaus Iohannis
N-am nimic de rău de spus despre persoana lui.
Este doar un continuator cu voie sau fără voie a ceea ce înseamnă regimul lui Traian Băsescu
Cred că un primar bun de Sibiu, dacă va ajunge președintele României, va rămâne tot regimul Traian Băsescu.
Punctul forte: are sprijinul lui Macovei și Udrea.
Despre regionalizare
Trebuie să o facem anul vitor
Nu e normal să vii la București ca să pui gaze la o școală din Botoșani. Ce treabă am eu de la București?
Curtea Constituțională a avut o gândire etatistă, socialistă, ca să spun așa.
Despre viitorul premier
Viitorul prim-ministru nu va fi de la PSD, nu vreau să fac ca Traian Băsescu, să pun prim-ministru pe unul care îmi e prieten.
Va avea susținerea coaliției de guvernare pentru a continua programul USL
Nu cred că trebuie să fie de la PSD pentru că USL a însemnat mai mult decât PSD
Programul cu care am câștigat alegerile în 2012 a fost programul USL.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News