V. Ponta, la demararea lucrărilor de modernizare la DN 29 Botoşani - Suceava: "Aţi adus toate maşinile să mă daţi pe spate?"

Data publicării:
se lucreaza lucrari in zona

ACTUALIZARE 11:05 Premierul Victor Ponta a ajuns cu o întârziere de peste o oră la deschiderea șantierului, vizita sa fiind anunțată începând cu ora 10. Prim-ministrul este însoțit de Dan Șova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, dar și de Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi.

„Aţi adus toate maşinile să mă daţi pe spate?”, l-a întrebat victor Ponta pe constructor. „Am adus cam o treime din cele care stau”, a răspuns acesta.


Pe DN 29, asfaltul este vechi de peste 20 de ani, iar plombele puse de-alungul timpului s-au măcinat complet. Drumul este atât de prost încât cei aproape 40 de kilometri se parcurg în aproximativ o oră.

Șeful CNADNR a numit DN 29 „cel mai prost drum național” din cauza gropilor foarte mari și multe din carosabil. Aici au loc, în fiecare an, în jur de 300 de accidente.

De la anul, autorităţile le promit şoferilor că nu-şi vor mai rupe maşinile în craterele din asfalt.

Valoarea lucrărilor de reabilitare este de 15,5 milioane de euro. 

Lucrările vizează repararea a 36 de kilometri de drum, reabilitarea a 41 de poduri şi podeţe şi realizarea a 31 de parcări şi şapte staţii de autobuz.  

Drumul naţional care face legătura între Botoşani şi Suceava nu este singurul care are nevoie urgentă de reparaţii. Datele oficiale arată că în România anului 2013 mai există în continuare 260 de kilometri de drumuri naţionale care nu sunt asfaltate ci doar pietruite.

Încă se întâlnesc drumuri de pământ în judeţele Argheş, Giurgiu şi Vrancea.

Autostrăzi începute și neterminate

România are numai 550 de kilometri de drumuri de mare viteză, iar cifra nu se va modifica prea curând. Săptămâna aceasta a fost amânat termenul de depunere a ofertelor pentru licitaţiile a două tronsoane noi de autostradă, cel dintre Sebeş şi Turda şi, respectiv, Comarnic-Braşov.

Mai avem de aşteptat până când se va putea circula pe Autostrada Comarnic - Braşov, primul drum de mare viteză cu tax[ din România. Desemnarea firmei care se va ocupa de construcţie a fost amânată.

Câştigătorul ar fi trebuit anunţat pe 15 octombrie, însă Compania Naţională de Autostrăzi a decis să prelungească termenul până la sfârşitul anului. Şi construirea autostrăzii Sebeş- Turda întârzie să se realizeze. De 4 ori a fost amânată licitaţia în ultima lună.

Lucrările de reabilitare a drumului naţional Craiova-Calafat, care trebuie să preia traficul de pe podul Calafat-Vidin, au fost finanţate cu zero lei de la buget pe un tronson şi doar cu 5 milioane de lei pentru al doilea.

Proiectul este finanţat în proporţie de 50% de Banca Europeană pentru Investiţii dar din bugetul naţional nu a fost alocat niciun ban pe acest an pentru execuţia de lucrări.

Cinci directori de la Drumuri, anchetaţi pentru amânarea licitaţiei la autostrada Sebeş-Turda

Noul şef al Companiei Naţionale de Drumuri dă vina pe cinci directori din subordinea sa care ar fi vinovaţi pentru întârzierea construcţiei autostrăzii Sebeş-Turda.

Noul director al Companiei a cerut declanşarea unei anchete disciplinare pentru a se sstabili care au fost motivele pentru care licitaţia s-a amânat de mai multe ori.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri