Vacanţă în Tenerife, şapte nopţi de cazare, demipensiune şi transport cu avionul. E oferta pe care Gabriel Ene a găsit-o pe internet şi pentru care a virat 2.500 de euro în contul unei agenţii de turism din Jimbolia. „Cu o lună înainte de plecare am fost sunat de la firmă că ar fi ceva probleme cu compania aeriană. Am ajuns în ziua în care trebuia să plecăm în sejur. Nu s-a rezolvat absolut nimic. Am rămas cu pachetul plătit, excursia neefectuată, banii daţi şi, până în acest moment, nerecuperaţi”, spune el.
Până acum, la Autoritatea pentru protecţia consumatorului (ANPC) s-au adunat aproape 50 de reclamaţii ale celor care şi-au făcut degeaba bagajele pentru insula spaniolă. Cu toate acestea, agenţia care le-a luat oamenilor banii continuă să vândă vacanţe în Tenerife.
Un reporter Digi24 a sunat la agenţia de turism:
Agent de turism: Eu pregătisem o ofertă cu charterul din Budapesta pe perioada 14-21 augut, am inclus în ofertă hoteluri de trei, patru stele. Cu mic dejun, 1750 de euro.
Reporter: Și cum plătim? Cum am putea plăti suma asta?
Agent de turism: Eu aș putea să pregătesc o factură proformă și, pe baza facturii proforme, dumneavoastră puteți să faceți plata cu internet banking sau depunere direct în numerar în contul nostru.
Reporter: N-aș putea să mă duc fizic la agenție?
Agent de turism: Suntem în Jimbolia și nu prea am lucrat cu publicul, să zic așa, că e agenția, cum ar veni, online.
La adresa indicată pe site-ul agenției de turism nu există niciun element de identificare și niciunul dintre vecini nu a auzit până acum de această firmă.
„Controlul este în desfăşurare, avem în jur de 42 de reclamaţii venite din toată ţara, am înţeles din ce reclamă consumatorii că o excursie costă în jur de 2.000 de euro şi acum, când a venit momentul să plece în excursie, operatorul economic nu mai poate presta serviciul. Din punctul meu de vedere, este o practică incorectă, înşelătoare, noi sancţionăm cu amendă de la 5.000 la 100.000 de lei, dar, din păcate, concediile sunt stricate, iar banii nu îi pot recupera. Aşteptăm să vedem, controlul este în desfăşurare, să vedem a cui este vina, a operatorului aerian, a operatorului economic din România... Căutăm vinovatul, dar, din păcate, nu putem să-i ajutăm acum pe consumatori. Sper ca la sfârşitul săptămânii să finalizăm, măcar să găsim vinovatul”, spune Marius Dunca, preşedintele ANPC.
Firma de turism riscă o amendă de până la 100.000 de lei. Clienţii păcăliţi ar putea fi însă nevoiţi să apeleze la instanţă pentru a-şi recupera banii.