Transportul public din București, pe butuci: autobuzele și tramvaiele care nu sunt trase pe dreapta trebuie reparate urgent

Data publicării:
autobuze ratb defecte

Sute de maşini RATB zac în garaje din cauza defecţiunilor. Multe alte autobuze şi tramvaie sunt cârpite zilnic pentru a putea fi scose pe traseu.

„Din parcul de tramvaie de 475 astăzi circulă 274 de tramvaie. Şi cele care circulă au o uzură de 60-70 la sută”, spune Ion Sticlan, lider de sindicat.

„Din 1000 de autobuze Mercedes cel puţin 330 sunt pe butuci. Practic, 670 sunt în traseu, dar şi dintre acelea unele au defecte care nu sunt remediate la timp”, adaugă Tudor Florian Ivan, preşedintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB.

În cazul troleibuzelor situaţia e şi mai gravă. Nouă din zece au un grad de uzură de peste 100%, aşa că ar fi trebuit casate demult.

Reporter: Vă simţiţi în siguranţă cu un astfel de troleibuz?

Călător: Şi dacă nu eşti în siguranţă, ce poţi să faci? Trebuie să ajungi undeva, nu? Şi îl iei aşa cum este.

Şoferii şi vatmanii spun că dacă vehiculul e defect sunt trimişi acasă şi primesc doar 75 la sută din salariu. Aşa că aduc singuri piesele de schimb necesare.

„M-aţi întrebat de becuri. Le am în geantă. Special le am ca să... Cum s-a ars, că nu sunt la magazie. Anvelope nu sunt, plăcuţe de frână, curele. Vine acum vara, aerul condiţionat nu funcţionează pe 90 la sută. Să zic că pe 10 la sută ar funcţiona. Şi vine omul şi zice: dă drumul la aer! Păi de unde să îţi dau?”, se plânge un șofer.

Conducerea regiei susţine că nu există niciun pericol pentru călători.

„Deşi circulă în număr redus faţă de necesităţi, vehiculele din traseu respectă toate cerinţele de siguranţă în trafic şi au reviziile tehnice efectuate la zi”, precizează Regia Autonomă de Transport Bucureşti.

Cum pe traseu nu circulă suficiente mijloace de transport, bucureştenii aşteaptă zeci de minute în staţii. De patru ori mai mult faţă de media europeană.

„Călătorii stau undeva la 20-25 de minute în staţie, iar într-o capitală europeană nu este normal. Ar trebui să fie un timp de aşteptare de maximum 5-7 minute”, afirmă Tudor Ivan Florian, preşedintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB.

RATB a făcut ultimele achiziţii majore în 2008, când a cumpărat o mie de autobuze. În schimb, în ultimii zece ani a produs în uzina proprie doar 15 tramvaie, deşi ar putea face câte cinci în fiecare an.

„Nu sunt bani. De fiecare dată ne spun că nu sunt bani”, spune Ion Sticlan, lider de sindicat.

Anul acesta, regia de transport a primit de la Primăria Capitalei 49 de milioane de lei pentru investiţii, pe lângă subvenţia de 500 de milioane de lei. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Meteorologii anunță o lună ianuarie cum n-a mai fost în România. Vreme neobișnuită și temperaturi ciudate
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...