Într-o scrisoare trimisă directorului general, piloţii se plâng că avioanele pleacă în curse mai mult goale şi că aeronavele nu sunt bine întreţinute.
„În ultimele 12 luni am văzut plecând pentru slujbe mai bune unii dintre cei mai buni piloţi ai noştri, piloţi şi însoţitori de bord zburând zilnic cu uniforme incomplete, vechi de cinci ani, am văzut întreţinerea defectuoasă a aeronavelor, (...) marketing ca în anii '70, incompetent să umple avioanele pe care le deţinem”, se arată în scrisoarea piloţilor către managerul TAROM.
Directorul general al companiei se apără şi le transmite piloţilor că statul nu i-a dat niciodată „uneltele occidentale” pentru a redresa greşelile care reduc profitul companiei. Totuşi, situaţia financiară a TAROM s-a îmbunătăţit în ultimii doi ani, spune el: pierderile s-au redus cu 10 procente.
„Nu sunt auditate cifrele. Dar pierderea (pe 2014 n.r.) va fi undeva la 115-116 milioane de lei. Ar putea fi mai mult, ar putea fi mai puţin”, spune Christian Heinzmann, director general TAROM.
„Sunteţi foarte conştienţi (...) că acestui CEO occidental nu i s-au dat niciodată "uneltele occidentale" pentru a redresa anii de greşeli care au afectat compania. Totuşi, compania nu este în faliment şi situaţia financiară s-a îmbunătăţit considerabil în ultimii doi ani”, a spus el, citat de Hotnews.ro.
Rezultatele sunt departe de promisiunea făcută în planul de management. TAROM ar fi trebuit să aibă un minus de numai 18 milioane de lei în 2014, iar anul acesta să treacă pe profit. Conştient că acest lucru este greu de realizat, preşedintele Consiliului de Administraţie cere măcar diminuarea pierderilor cu 30 de milioane de lei, peste economiile aduse de ieftinirea combustibilului. O soluţie ar fi renunţarea la unele curse neprofitabile şi uniformizarea flotei.
„Personal, am convingerea că-şi poate cheltui eficient "furia" (Christian Heinzmann, n.r) în găsirea unor soluții reale şi practice de scădere a pierderilor cu 30 milioane de lei, pe lângă cele cel puțin 32 milioane de lei care sunt datorate scăderii cotaţiei internaţionale a combustibilului”, arată Gabriel Dumitraşcu, preşedintele CA TAROM.
Nici ministrul Transporturilor nu este mulţumit de conducerea TAROM.
„Cu singuranţă că managementul TAROM nu este cel mai fericit. Nevoia de restructurare la TAROM este una iminentă”, a spus ministrul Ioan Rus.
De vină pentru situaţia de la TAROM este şi Ministerul Transporturilor. În ultimii doi ani, fiecare ministru a schimbat şi Consiliul de Administraţie al companiei. În total, au fost trei echipe, fiecare cu viziuni şi strategii diferite.