Deşi autorităţile de la Bucuresti ar fi putut să profite anul acesta de două distincţii la nivel internaţional - acordate României de Lonely Planet, care a declarat Transilvania destinaţie turistică numărul 1 la nivel mondial şi festivalul Untold, care a fost declarat cel mai bun festival la nivel european - promovarea acestora lasă de dorit la nivel oficial din partea României.
Mobilier împrumutat de la organizatori şi pliante în alte limbi decât cea spaniolă. Asta găsesc vizitatorii Târgului de Turism de la Madrid când se opresc la standul României. Pliantele Agenţiei Naţionale de Turism oferă doar noţiuni generale despre ţara noastră. Aşa că nu trebuie să ne mirăm că unii turişti încurcă destinaţiile.
Ceva mai bine se descurcă operatorii privaţi aflaţi la acelaşi stand. Aceștia au pregătit pliante în spaniolă, iar Transilvania este atracţia principală pentru turiştii străini, dar şi Bucureştiul devine tot mai căutat.
„Bucureştiul ca brand a crescut foarte mult, sunt foarte mulţi care ajung în Bucuresti şi poate nici nu ştiu că sunt în România. Văd Bucureştiul ca pe o capitală est-europeană, nouă pentru ei, şi de acolo vizitează”, spune un agent de turism.
84 de mii de turişti spanioli au vizitat România în primele zece luni ale anului trecut, cu cinci mii mai mulţi decât în 2014.