Studiul realizat scoate în evidenţă următoarele:
Tinerii vor cartele, adulții de peste 40 de ani abonamente
Tinerii de 18-29 de ani sunt mai puțin orientați spre abonamente (46% / vs / 57% media națională), aceștia preferând cartelele pre-pay (40% / vs / 24% media națională). Nici ideea de a plăti atât un abonament lunar, cât și o cartelă pre-pay nu îi atrage la fel de mult pe tineri (9% / vs / 18% media națională). La rândul lor, cei cu vârste cuprinse între 40-60 de ani sunt adepții abonamentelor (67% / vs / 57% media națională), cartelele pre-pay reprezentând opțiunea a doar 11% dintre aceștia (cu 13% mai puțin comparativ cu media națională).
Cartelele, preferate de cei cu un venit mic, iar abonamentele de cei cu un venit lunar de peste 3000 lei
Privind de această dată spre categoriile de venit ale respondenților, constatăm că principalii clienți ai cartelelor pre-pay sunt cei cu un venit lunar de sub 1000 lei: 34%. Abonamentele sunt preferate de cei cu un venit lunar situat între 3000-4000 lei: 68%, cu 11% peste media națională.
Din perspectiva regiunilor geografice ale țării, moldovenii sunt singurii care au un comportament diferit față de locuitorii celorlalte regiuni: doar 45% dețin un abonament (cu 12% sub media națională), în timp ce procentul celor care optează pentru cartele pre-pay crește până la 36% (cu 12% peste media națională).
Românii, mulțumiți de serviciile de telefonie mobilă de care beneficiază
Chestionați în legătură cu serviciile de telefonie mobilă de care beneficiază, majoritatea românilor se declară foarte mulțumiți: Vodafone (80%), Digi (78%), Orange (74%). Când vine însă vorba de atribute specifice, constatăm că Digi este compania apreciată pentru aspecte legate de preț: cele mai bune tarife pentru servicii de internet pe mobil (34%), cele mai bune tarife pentru servicii de voce (31%), cele mai atrăgătoare oferte promoționale (27%), cele mai bune prețuri pentru telefoanele mobile (24%) și cele mai bune prețuri pentru tablete sau laptopuri (13%).
Digi și Vodafone – în topul preferințelor pentru viitoarele abonamente
Întrebați la ce companie de telefonie mobilă vor apela în viitor, în vederea încheierii unui abonament, românii și-au manifestat interesul față de Digi și Vodafone, cu 34% și, respectiv, 32%. Orange reprezintă opțiunea viitoare a 22% dintre români, în timp ce Telekom a doar 12%.
Studiul vizează valul lunii mai 2015 al CAWIBUS-ului realizat cu o frecvență lunară de Exact Cercetare și Consultanță. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, rezidente în mediul urban și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1029 respondenți, clienți ai companiilor de telefonie mobilă (abonament, cartelă pre-pay sau ambele). Respondenții au fost selectați din panelul Exact Cercetare și Consultanță, care conține 43.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat via internet.