Cei 72 de kilometri de centură ai Capitalei abundă în probleme de siguranţă rutieră. Numai în prima jumătate a anului au avut loc peste 40 de accidente şi aproape 140 de tamponări.
Unul dintre punctele negre este la Ştefăneşti. Ca să reducă numărul accidentelor, şefii de la Drumuri au instalat recent parapeţi de beton. Astfel şoferii care vor să intre pe centură sunt obligaţi să facă dreapta indiferent dacă vor să meagă spre Autostrada Soarelui sau spre cea spre Piteşti. Nu toţi respectă, însă, regulile.
De exemplu, un șofer a ales să nu ocolească. Aşa că a tăiat două benzi pe contrasens. Înainte de instalarea parapeţilor toţi şoferii care veneau dinspre Ştefăneşti erau obligaţi la o astfel de manevră. Instalarea parapeţilor este însă doar o jumătate de soluţie. Rămâne problema celor care vor să intre de pe centură în Ştefăneşti.
Probleme sunt şi pe autostrăzi. În lipsa gardurilor de protecţie, animalele ajung uşor pe carosabil şi produc accidente grave. Periculoasă este şi inaugurea de autostrăzi înainte de finalizarea integrală a lucrărilor.
15 accidente au avut loc în cei aproape doi ani de când a fost deschis traficul pe cei 32 de kilometri de şosea de mare viteză dintre Arad şi Timişoara, aproape jumătate în primele cinci luni.
„În prima parte a anului 2012, până la finalul lunii mai, am înregistrat un număr de 7 accidente, după care numărul acestora s-a redus odată cu montarea elementelor de protecţie de către constructor. Şi în prezent, constructorul mai are de retuşat unele probleme pe autostradă, cum ar fi amenajarea parcărilor, locurilor de odihnă, unele completări la marcaje unde s-a intervenit la partea carosabilă”, spune Tudor Teodor, şeful Birolului de Poliţie Autostrăzi Vest.
Lipsesc şi telefoanele de urgenţă. Acestea nu se regăsesc nici pe Bucureşti-Ploieşti şi nici pe Câmpia Turzii-Gilău.
Problemele de siguranţă a traficului sunt cunoscute şi de şefii de la Drumuri, care recunosc că nu sunt bani pentru a le remedia.