Muzeele şi excursiile în oraş sunt mult mai jos în clasamentul atracţilor din capitala României. Situaţia se schimbă radical atunci când vorbim de oraşe precum Braşov, Sibiu sau Sighişoara. Aici turiştii străini sunt atraşi în special de monumentele şi clădirile cu istorie, precum bisericile şi cetăţile.
Pentru cei aproape 800.000 de turişti străini care ajung anual în Bucureşti, oraşul este popular în primul rând pentru viaţa de noapte, arată site-ul booking.com.
„Aici e mult mai bine. Oameni sunt diferiţi. Sunt oameni minunaţi. Este foarte frumos. Iubim România!”, spune un turist., „Suntem aici pentru a ne distra şi pentru a savura petrecerile din Bucureşti”, adaugă un altul.
Dar odată ajunşi la noi, oaspeţii din străinătate au şi alte suprize plăcute. „Am văzut toate aceste clădiri şi arhitectura. Foarte vechi, comparativ cu cele din Statele Unite. Noi avem clădiri foarte noi”, explică o turistă.
Arhitectura spectaculoasă şi clădirile din anii 1800 care sunt încă în picioare transformă Bucureştiul într-un oraş atractiv pentru turiştii străini. Dar 9 din 10 persoane care ajung aici spun că oraşul este foarte bun şi pentru cumpărături.
Străinii care merg în alte zone ale ţării apreciază istoria şi tradiţiile din acele locuri. „Am venit aici ca să schiem, am venit pentru mâncare, care e grozavă, pentru peisajele frumoase. România are multe locuri istorice pe care trebuie să le vizitezi”, subliniază o turistă.
80 % dintre vizitatori se opresc prima dată în Capitală sau în oraşele din inima ţării: Sibiu, Sighişoara şi Braşov. Însă mai mult de jumătăte dintre turişti ajung în ţara noastră în circuite care includ mai multe ţări şi se cazează în România în medie doar 2 zile. Imaginea pe care o au despre România nu este măgulitoare.„Turiştii din Statele Unite mai vin cu pacheţele, cu hrană uscată, ca să nu moară de foame, şi se întorc ...wow... ”, spune Mircea Vladu directorul unei agenţii de turism.
Din banii cheltuiţi de străini la noi, cele mai mari sume sunt date pentru cazare. În 2013 s-au încasat 530 de milioane de euro. Alte 150 de milioane s-au cheltuit pentru mâncare, iar restul pe distracţii, transport şi suveniruri.