Parcarea supraetajată din centrul Braşovului are patru niveluri subterane, două supraterane şi 300 de locuri. Există 10 locuri pentru persoanele cu dizabilităţi şi alte opt locuri dedicate special maşinilor electrice. Prin parcare, însă, bate vântul.
"Chiar şi acum la orele prânzului parcarea supraetajată este mai mult goală. 251 de locuri sunt libere, din totalul de 306 locuri de parcare”, transmite corespondentul Digi24 Ruxandra Morar.
Când au inaugurat-o, în decembrie anul trecut, autorităţile au fost convinse că au rezolvat problema aglomeraţiei de pe străzile din zona centrală a oraşului. Doar că şoferii preferă să stea în trafic minute în şir până reuşesc să parcheze cât mai aproape de locul în care au treabă. Şi asta, fără să ţină cont că blochează circulaţia sau staţionează în locuri unde acest lucru este interzis.
"N-am timp să intru, să ies, să bag cartela, să scot cartela, să mă scotocesc de mărunţis şi de asta...", explică un şofer grăbit.
"Prefer să plătesc amendă, să mă risc la un moment dat să plătesc amendă, decât să stau să pierd timpul cu parcarea aia subterană", îşi continuă el argumentaţia.
Alţii susţin că pur şi simplu nu ştiau că există o astfel de parcare în centrul Braşovului, unde parcarea ilegală poate să le aducă o amendă de până la 200 de lei.
"Sperăm că amendat o dată, de două ori, să înţeleagă că este mult mai ieftin să parcheze în această parcare”, spune purtătorulş de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Torcea.
O oră în noua parcare costă 1,5 lei, la fel ca şi în celelate parcări cu plată din oraş. Investiţia s-a ridicat 18,4 milioane de lei, fonduri europene.